pühapäev, aprill 12, 2009

Unenägu vannitoas

Meil olid külas ühed sugulased. Isa rääkis nendega, et majadesse võidakse panna pealtkuulamisaparaate. Toodi näiteks üks konkreetne maja, kuhu oli pandud. Jäin ühe sugulasega kahekesi kööki. Ta küsis mult, kas tänases "Sirbis" ühe maja ehitamisest kirjutati. Võtsin "Sirbi" kätte. Selle esiküljel kirjutati hoopis ühe teise maja ehitamisest. Seetõttu ei öelnud ma midagi, vaid andsin "Sirbi" sugulase kätte. Ta läks sellega oma tuppa oma naisele järele. Kell oli nii palju, et ma ei jaksanud enam täna lehti lugeda, vaid hakkasin magama minema.

Avaldasin "Postimehes" artikli, et Nigeeria president tahab, et maailmas valitseks rahu. Järgmises numbris avaldas naisajakirjanik oma artikli algul õienduse, et tegemist ei ole Nigeeria, vaid Nigeri presidendiga. Nigeeria puhul oleks asi olulisem olnud, sest Nigeeria on Aafrika suurima rahvaarvuga riik. Nigeris taheti rahu arvatavasti sellepärast, et see asus kahe tsivilisatsiooni kokkupuutealal, kus oli toimunud palju sõdu. Naisajakirjanik viitas ka ühele teisele õiendusele, et selle kohta saab pikemalt lugeda sama lehekülje esimesel veerul paiknevast artiklist. Esimesel veerul kirjutati, et sõna "estid" on valesti kasutatud, sest eeskujuks olevad "amid" on tegelikult rahumeelsed. Selles artiklis kirjutati ka sellest, et Jaan Kaplinski kandideerib valimistel. Ta oli Keskerakonna ja teiste vasakpoolsete parteide presidendikandidaat, kuigi oli kunagi Keskerakonnast välja astunud. Ta oli üks kahest kandidaadist. Ta kandideeris üksikkandidaadina Riigikokku. Ilukõned olevat endiselt olulised. Neid ei peetavat enam Riigikogu täiskogu istungil, küll aga komisjonides. "Eesti Päevalehes" oli avaldatud karikatuur, millel oli kaks paksu venelast, kes põdesid hepatiiti ja võitlesid oma õiguste eest. Nad ütlesid, et talve tagasituleku eest vastutan mina. See tuli sellest, et mina olin kõige suurem talve pooldaja. Ärkasin vannitoas. Olin ajalehelugemist unes näinud. Isa oli mind äratama tulnud. Olin üles tõusnud, et kooli minna, läinud vannituppa ja seal uuesti magama jäänud. Olin maganud seina najal istudes. Magama jäädes ei olnud ma pead ära löönud. Nüüd läksin oma tuppa. Esimestesse tundidesse poleks ma enam jõudnud, seetõttu ei tahtnud ma täna üldse kooli minna. Aga kaalusin siiski, kas mitte järgmistesse tundidesse minna. Teist korda koolis käisime ilmselt sellepärast, et nüüd oli ülikool läbi ja õpetajad arvasid, et kui me näeme, et õppimisaastad on raisku läinud, tekib meis lõpuks ometi soov õppida, nüüd võib uue võimaluse anda. Kui ma vanasti olin koolist puudunud, oli selleks vaja täiskasvanu kirjutatud tõendit. Aga nüüd olin ma ise täiskasvanu ja võisin ise endale tõendi kirjutada. Tegelikult juba ülikoolis oli loengutes osalemine vabatahtlik. Olin koolis. Üks klassijuhataja oli diktatuuri pooldaja ja tahtis vastaseid tappa. Ta oli hiigelsuur. Aga koolis oli palju demokraatlikult meelestatud klassijuhatajaid, kes hakkasid vastu. Võitluse käigus said paljud neist surma, sest nemad olid väiksemad, aga lõpuks õnnestus neil hiiglane tappa. Lahkusime koolist ema ja vendadega. Aia all oli madal auk, kust me läbi pugesime. Ema rääkis, et ainukesel korral, kui ta kooli hiljaks jäi, oli põhjuseks sellest august läbipugemisest tingitud viivitus. Mina olin küll palju kordi kooli hiljaks jäänud. Kartsin, et ema tahab minna läbi aiast, kus on koer. Läksime maja ette, milles pidi täna toimuma isa juubelipidu. Taipasin alles nüüd, et oleksin pidanud panema selga ülikonna. Teistel olid ülikonnad kaasas, aga minul mitte. Võibolla seda tänapäeval väga pahaks poleks pandud. Üks võimalus oli mitte majja sisse tulla, vaid jääda selle ette seisma.

0 vastukaja: