esmaspäev, aprill 06, 2009

Maja jääl

Viskasin eemalseisjaid lumekuuliga. Anti välja üks rõve raamat. Ma ei hakanud seda hukka mõistma, aga ei hakanud ka lugema. Hvostov tuli minu juurde, et selle raamatu üle vaielda. Ta kinkis mulle lühikese värvipliiatsi. Hakkasin seda teritama. Mul oli juba varem palju värvipliiatseid.

Koostasin raamatut Jaan Tõnissoni kohta. Selleks lugesin varem Tõnissoni kohta avaldatud raamatut. Laused, mis olid olulisemad, kirjutasin samale raamatuleheküljele kirjatähtedega uuesti. See võis järgmisi kasutajaid häirida. Üks oluline lause oli selle kohta, et Saksa okupatsiooni ajal ütles üks Saksa ohvitser, et Saksa-Eesti suhted võiks sõja lõpuni muutumatuks jääda. Seega Eestit siiski mingil määral tunnustati. Toomas kirjutas kirjutusmasinaga ja mina lugesin masinakirja lehelt üle Tooma õla. Toomas võttis kasutusele kirjutamismeetodi, et lõi kahte klahvi korraga. See mõjus ärritavalt ja ma palusin Toomast, et ta nii ei kirjutaks. Toomas jättiski selle järele. Kõigepealt jätkas ta kirjutamist ühe sõrmega, siis hakkas siiski mitme sõrmega kirjutama. Kaua ta kirjutusmasinat ei kasutanud.

Oudekki blogis oli uus sissekanne, milles Oudekki kirjutas, et käis Itaalias ühte etendust vaatamas, tundis ennast vaadates hästi ja jäi magama ja et see on kommunism. Sissekandel ei olnud ühtegi kommentaari. Mina kirjutasin kommentaari: "See ei ole kommunism."

Oli kevad ja merel oli veel jää peal. Seisime sellel jääl. Jää pressis järjest kalda poole. Näitasin, et kalda ääres on jää ainult sentimeetri paksune. Aga sügavama vee kohal oli ta palju paksem. Kalda ääres ilmselt oli soem vesi, mis jääd sulatas. Vanaema rääkis, et keegi oli hakanud alles jää peale maja ehitama. Magasin maamajas. Vanaema ütles, et on aeg üles tõusta. Ma ei ärganud kuidagi. Proovisin silmi sõrmedega lahti teha, aga nad ei tulnud. Hoolimata sellest, et ma alles magasin, hakkasin juba riideid selga panemiseks kokku korjama. Nägin natuke ka suletud laugudega.

Ema oli kahe lastekaitsjaga kokku leppinud, et parandab seaduseelnõud. Nüüd said emal parandused valmis, aga selgus, et need inimesed ei ole selliste parandustega nõus. Vaatasin raamatukogus, kes on raamatuid välja laenanud. Selgus, et olin ajanud omavahel segi autori ja laenutaja. Laenutaja oli ülikooli õppejõud.

0 vastukaja: