laupäev, aprill 18, 2009

Miinused ja plussid

Lugesin Helina kirja. See ei olnud värske kiri, aga ma polnud seda varem lugenud. Kirjutatud oli pruunide tähtedega. Paberi alumine ots oli küljest rebitud. Viimane lause enne rebimiskohta oli, et neljas maailm ei ole mitte ainult Helina ja tema vend, vaid nad on loonud ka viienda maailma. Tulin voodist välja. Seina peal olid juhtmed, mida ma sikutasin. Ütlesin seejärel, et rohkem ma nii ei tee. Ema süüdistas, et ma tõmbasin juhtmetele sõlme sisse. Vaidlesin vastu, et sõlm oli seal juba varem, mina tegin ainult keerdusid juurde. Meie majal paistis olevat raskusi koospüsimisega. Olin jälle voodis ja magasin. Kuulsin, kuidas Henn kõndis ringi. Ma ei teadnud, kas see on ainult unenäo ettekujutus või kostavad unenäkku ehtsad hääled. See tundus väga pikk unenägu.

Kuigi õppeaasta oli poolepeal, oli välja riputatud ajaloo osakonda sissesaanute nimekiri. Olin ka teist korda sisse saanud, kuigi varem olid mul juba ülikool ja magistrantuur lõpetatud. Minu nime oli nimekirjas isegi kaks korda. Pingerea eespoolses otsas oli minu õige nimi ja lõpus nimi Simo13. Sel korral olin saanud rohkem miinuspunkte kui esimesel sisseastumisel, aga tänu ülikoolis õppimisele oli mul siiski ühtteist meeles olnud. Mind päästis see, et kuigi sain teistest rohkem miinuspunkte, sain ka plusspunkte teistest rohkem. Palju plusspunkte sain tänu sellele, et olin kirjutanud eksamilehele kaks luuletust ja et mind juba tunti. Mõtlesin, et täie koormusega õppima ma ei hakka, sest pean tööd ka tegema. Aga teist korda magistrantuuri saamist kasutan selleks, et kirjutada uus artikkel. Artikli teema võiks olla "Jaan Tõnisson fašismist". Võibolla võtan neid aineid, mille eest eelmine kord hinne niisama sisse kirjutati. Võtan parem bakalaureuseõppe aineid, sest nende eksamid suudan kõik maksimaalsele hindele teha, kuigi eksamiks valmistumine võtab ära terve nädala tööaega. Võiks võtta üldajaloo aineid, mis eelmine kord võtmata jäid. Kui tunnen ennast esimeses loengus halvasti, ei pea teise loengusse minema. Või minna siiski loengusse iga hinna eest, arvestusega, et seal harjub.

0 vastukaja: