neljapäev, aprill 11, 2013

Kuus rida nuppe

Mängisin üksi Fischeri malet. Panin peale algseisu, kus liputiiva nuppude asetus oli traditsiooniline, aga kuningatiival muudetud. Kui mängu lõpetasin ja nuppe kokku panema hakkasin, märkasin, et odasid on kaks korda rohkem kui oleks pidanud olema. Mulle tuli meelde, et olin mänginud ühel päeval seisu, kus panin odade asemel peale rohkem ratsusid, seejärel seisu, kus ratsude asemel oli rohkem odasid. See nuppude arv oli jäänud ka karpi, mistõttu mängisin täna uuesti niimoodi, aga ei pannud seda mängu ajal tähele. Mulle tuli mõte, et võiks mängida ka algseisust, kus nuppe ei ole laual mitte neli, vaid kuus rida, nii et vigureid on kaks korda tavalisest rohkem - kõige ees etturid, nende taga ratsud ja odad, edasi kuningas, lipud ja vankrid. Seejuures on algseisus etturi kaksiksamm lubatud. Ratsude ja odade järjestus on RROOOORR. Rahvusvaheline kabe leiutati ka nii, et suurendati nuppude arvu. Ja selle reeglid on leiutaja nime järgi tuntud. Kui mina uued reeglid välja mõtlen, võivad need ka kasutusse minna, ainult minu nimi on vähem autoriteetne. Üks poiss tahtis minuga seda minu leiutatud seisu mängida. Ütlesin, et kui nuppude arv on suurem, läheb mäng pikemaks, aga ma pean minema õhtul tavalist malet mängima, siis me ei saa võibolla mängu lõpetada. Ütlesin, et mul on kahe nuppude komplekti peale paar nuppu kadunud, siis peame puuduvad malenupud asendama mõne teise mängu nuppudega. Mõtlesin, et esimest ja kaheksandat rida ma ei pane nuppe täis, vaid kuningat, lippu ja vankreid on tavaline arv ja need asuvad tavalistel kohtadel. Vangerdus on lubatud.

0 vastukaja: