reede, aprill 05, 2013

Peoriieteta laulatusel

Olin käinud täna kahel üritusel. Kolmandaks läksin veel ühele laulatusele. Ma ei tundnud ennast enam üritustel halvasti. Laulatusruumis olid toolid ringikujuliselt ümber keskkoha. Istusin ühele maha. Mõtlesin, et võibolla ma istusin liiga väljapaistvale kohale. Toolide vahele oli jäetud koridor, kust saabusid pruut ja peigmees. Peigmees ütles: "Simo ütles: saage kokku. Ja kokku me saime." Mulle tuli meelde, et see mees abiellub juba teise naisega. Ma ei mõistnud tänapäeva inimesi, kes abielusid lahutasid. Nähtavasti iga väikse tüli peale otsustati kohe lahku minna. Pärast laulatust hakati pulmalauda istuma. Mul olid jalas teksapüksid ja tahtsin koju minna. Isa ütles, et teksapükstega sööma jääda ei sobi. Vastasin, et ma ei tahagi. Ütlesin ka ühele teisele mehele, et ma lähen koju. Üks vanamees alles saabus. Ütlesin talle: "Ma lähen koju, mul ei ole peoriideid." Ta vastas: "Väga halvad riided." Tegelikult, kuigi mul olid jalas teksapüksid, oli mul siiski pintsak seljas.

*
Istusin pulmalauas. Vaimulik käis ringi, jäi iga lauasistuja ees seisma ja ütles tema kohta midagi kiitvat. Aga kui ta minu ette jõudis, ei öelnud ta kiitvat, vaid: "Sa oled haigestunud skisofreeniasse." Mulle ei meeldinud, et ta seda kõigi kuuldes ütles. Ta jäi mõtlema, mida edasi rääkida. Lugesin paberi pealt, et tal on plaanis öelda: "Alkoholismi ja alkoholipsühhoose esineb igal pool ühe palju. Mõned vasakpoolsed vaimulikud arvavad, et skisofreeniasse võib hea inimene ka haigestuda." Tahtsin ta ära ajada. Ta läks midagi lisamata edasi.

0 vastukaja: