laupäev, aprill 13, 2013

Meeriigid

Kohtusin ühtede arstidega. Mult küsiti, kas ma öösiti ärkan. Vastasin, et ärkan öösel korduvalt, keeran külge ja magan edasi. Selle peale öeldi, et siis tuleb mulle süste teha, öist ärkamist ei tohi lubada. Vastasin, et ma ei taha süste, mul on vaja ärgata, et unenäod meelde jääks. Öeldi, et siis ei tee süste. Vahing oli mind ka õpetanud, et kui ma tahan unenägusid üles kirjutada, siis pean õppima unenäo lõpus ärkama. Tegelikult ma ärkasin sellepärast, et magasin teistest inimestest kauem. Kui ma oleksin tõusnud nendega samal ajal, siis poleks vahepealseid ärkamisi olnud. Arstid küsisid edasi, kas ma ülikoolis stipendiumi sain. Vastasin, et bakalaureuseõppes sain, aga magistriõppes mitte, seal ma maksin õppemaksu. Küsiti, kas magistriõpe on lõpetatud. Vastasin, et ei ole, ma jätsin magistritöö kirjutamise pooleli, sest tundus, et ma olen aja ületanud. Hakkasin oma vastuses kahtlema. Juhendaja oleks mind justkui magistriõppe lõpetamise puhul õnnitlenud. Aga võibolla ajasin bakalaureuseõppe lõpetamisega segi. Või enne kaitsmist oleks nagu eelkaitsmine ka olnud, mis sai olla magistritööl, mitte bakalaureusetööl. Lamasin hommikul voodis. Lugesin Põhja-Korea ajalehte. See erines muude riikide ajalehtedest selle poolest, et artikleid ei saanud lugeda ühekaupa, vaid kõik olid ühise raami sees. Põhja-Korea diktaator astus tuppa sisse. Lükkasin ta endast eemale. Ühel noorel naisel paluti minu juurde tulla. Ta tuli sellise näoga, et vaatab, mida ma temaga teen. Toas oli suurem rahvamass ja teised arutasid, miks just tema. Algul anti mulle naine, aga siis asendati see selle naise pildiga. Mõtlesin, et ei tea, kas ma magan või olen ärkvel. Võibolla hoidsin ainult silmi kinni, aga olin ärkvel. Vennad panid mulle teki peale. Tulin voodi juurest ära ja hakkasin käpuli vannituppa minema.

*
Ühe Eesti künka seest otsustati hakata kaevandama põlevkivi. Eestis oli põlevkivi vähe, aga ütlesin, et leiti, et sellest künkast mõneks ajaks jätkub. Ühele inimesele müüdi sellel künkal talu. Talle öeldi, et ta sai talumatult suure talu. Ta vastas, et see on jah talumatu, et talu suurus on nii väike. Ta ütles, et on imestunud, et siin külas on taludel tara ümber, mõnes teises kohas on ühine tara kogu külale. Taevas lendasid linnud, keda oli raske poolkuust eristada. Kõik nad ei saanud poolkuud olla, aga üks neist võis, ainult ei teadnud, milline. Toas sees näidati suurt paberit, mille servadele võisid vennad ja vennanaised võrgu teel kirjutada. Joonistasin koos ühe vennapojaga. Joonistasin, et üks vars läheb läbi mitme korruse. Ühelt poolt välja tulles on tema otsas õied ja teises otsas juured. Isa tuli ja tegi vennapoja joonistatud objektile sikk-sakki, et pind oleks täidetud. Ühe raami sees oli mesi, mis jagunes põhja- ja lõunarassiks. Aga mesi hakkas sulama, nii et põhja- ja lõunarass sulasid kohati kokku, said ühiseid järglasi ja moodustasid ühiseid riike. Soojussurm oleks olnud see, kui kogu mesi oleks soojuse käes sulanud. Raami parempoolsesse ossa tekkis kolm tulpa uute riikide nimekirjadega. Neist esimeses tulbas oli igal real selges kirjas ühe riigi nimi, neid nimetati esimese tulba riikideks. Tegelikult oli vanu riike ka raami vasakus osas, nii et esimese tulba riikide tulp ei olnud kõige esimene. Uute riikide nimekirjas olid väiksed riigid, mis koosnesid ainult riiginimest, aga vanad riigid olid suuremad, nii et neil olid ka linnade nimekirjad. Ütlesin, et põhjavesi ja lõunamesi voolavad kokku.

0 vastukaja: