teisipäev, aprill 16, 2013

Kaks vannituba

Klaus oli saanud auhinna, sest ta oli kirjutanud ja joonistanud, et Marx, Engels ja Lenin olid kolm tähtsat filosoofi. Niiviisi elas Nõukogude aeg edasi, et tähtsustati ikka veel samu isikuid. Mõtlesin öelda, et Klaus võiks kellestki teisest ka kirjutada, näiteks Saksa keisrist. Ütlesin talle, et ta võiks mõnest teisest filosoofist ka kirjutada, näiteks Schopenhauerist ja veel ühest. Hegelit ma pidasin igavaks. Klaus luges Paides käies alati kirjandust.

*
Kaks venda olid tagumises vannitoas. Mõtlesin öelda, et kõik vennad on üksteise sõbrad, väljaarvatud minu sõbrad. Kui me olime siia korterisse kolinud, oli isa öelnud, et omavahel saavad paremini läbi Klaus ja Tõnu ning Henn ja Toomas, aga Pille ja mina oleme omaette, otsides liitlasi. Siis olidki Klaus ja Tõnu mänginud kahekesi, aga Henn ja Toomas liivakastis koos Anna-Maria ja Lauraga. Isa jutu peale ma olingi liitlasi otsima hakanud. Aga võibolla see minu loomusega ei sobinud. Vennad tulid vannitoast välja. Nüüd läksin sinna mina. Tahtsin pesta pead, aga varsti pidime hakkama sõitma Paidesse. Siis tuli pead fööniga kuivatada. Mõtlesin, et ma ei pea ju vendade eeskujul seda vannituba kasutama, sest see on Pille ukse taga. Otsustasin minna teise vannituppa. Isa ütles, et varsti hakkame rongiga Paide poole sõitma. Vastasin, et Paidesse rongid ei sõida, need sõidavad ainult Türile. Või vist praegu Türile ka mitte, vaid Tapasse. Kui olin jõudnud teise vannituppa, panin ukse riivi. Aga ukse vahele jäi suur pragu, kust sai vannituppa sisse vaadata. Surusin lingi ka kinni. See veel pragu ei likvideerinud. Lükkasin ukse riivi mööda edasi, nii et pragu sulgus. Aga uks ülemisest otsast siiski ukseauku ei sulgenud.

0 vastukaja: