pühapäev, detsember 18, 2016

Turniiri poolelijätmine

Mängisin Klausiga malet. Rääkisin, et kahte ruutu kattev nupp saab teha paigast liikumata pöördeid. Aga ainult täisnurga all, ta ei saa ennast pöörata diagonaalasendisse. J. Lomp võitis Kõivu. Rääkisin, et need, kes on alles hiljuti mängima hakanud, õpivad kiiremini juurde. Kes on juba tugev mängija, sellel on raske juurde õppida ja tema tulemus sõltub rohkem vormist. Lomp rääkis, et nupp saab ühe ruudu asemel käia ka pool ruutu, astudes mitme ruudu kokkupuutepunkti. Pidi algama pika mõtlemisajaga turniir. Läksin selle toimumiskohta. Mõned mängijad istusid laua taha ja ütlesid, et see on nende koht. Nad tahtsid alati istuda ühe ja sama koha peal, see andis neile eelise. Minul kindlat kohta ei olnud. Istusin ühe laua taha ja hakkasin kotist pastakat otsima, aga olin selle kodust kiiruga lahkudes kaasa pakkida unustanud. Kotis oli küll mitmeid pastakaid, aga kõik tühjad. Lõpuks leidsin ühe, mis kirjutas, nii et sain käike üles märkida. Mäng hakkas pihta. Minu vastaseks oli üks noor poiss. Mina olin teinud ainult ühe käigu, aga tema mitu. Nii jätkus ka järgmistel käikudel. Panin nupud uuesti algseisu ja ütlesin, et hakkame otsast peale, käike peab ka üles kirjutama. Nuppude algseisu paneku kohta öeldi, et laua segipaiskamine on kaotus. Protesteerisin, et vastane ei kirjutanud käike üles. Öeldi, et vastane valekäikudega provotseeris mind lauda segi paiskama ja sai võidu kätte. Otsustasin, et jätan protestiks turniiri pooleli ja lähen koju. Mõtlesin, et võibolla peaks üldse male maha jätma, sest mängimine tekitab närvipinget. Ütlesin vaidlusküsimuse kohta, et võibolla on asjad teisiti kui mulle praegu tunduvad, ma praegu ei saa aru, sest olen täna halvasti maganud. Lahkusin maleklassist, et lahkuda ka spordikoolist. Mööda koridori kõndis ühelt korruselt teisele võimlemisriietes tüdrukute rivi. Sattusin kõndima selle rivi keskel. Järgmisel korrusel tahtsin kõndida välisukseni, aga märkasin, et olin valinud vale suuna. Maja tagaotsas oli siiski ka väljapääs. Koridor oli tühi, ainult minust eespool oli usteni jõudnud üks tüdruk. Ta katsus ühte välisust, aga see oli lukus. Siis katsus ta teist, aga see oli ka lukus. Oli veel kolmas uks. Jõudsin selleni, et proovida, kas see on ka lukus.

0 vastukaja: