esmaspäev, september 28, 2020

Riidehoidja tund

Õpilased olid jõudnud enne tunni algust riidehoidu, aga paistis, et nad jäävad kõvasti tundi hiljaks, sest riidehoidja rääkis riiete vastu võtmise asemel telefoniga. Üks klassivend ütles, et ta kaalub riiete ära andmisest loobumist. Riidehoidjale, kes tundi andis, tehti märkus. Seepeale pani ta seina peale ühe raamatu kohta plakati. Olin varem ise selle raamatu tutvustamisega tegelenud, aga tundus, et nüüd mul seda enam teha pole vaja. Rääkisime oma keskkooli lõpetamise värsketest tulemustest. Paljud said kuldmedali, sest selleks piisas ainult, et lemmikaine viimase aasta hinne ja selle lõpueksami hinne oleksid viied. Nii sai kuldmedali isegi üks keskmisest halvem õpilane, aga mina mitte, sest kuigi mul oli ajalugu suurem osa koolist viis olnud, just üks arvesse minevatest hinnetest ei olnud. See kuldmedali saanud nõrgem õpilane rääkis, et talle on öeldud, et ta on ikka andekas. Tal ei lähe mängu algus hästi, aga edasi seis kella kasutades paraneb. Ütlesin, et kahtlemata on ta sel juhul andekas, sest andekas olemiseks piisab ühe asja hästi oskamisest.

*
Vaatasime filmi. Seal ajas üks auto teist taga. Öeldi, et küll kihutavad kiiresti. Ma olin päriselt ka nii kiiret autot näinud. Jälitaja keeras teisele teele, sest ta teadis, et põgeneja jõuab umbteele, kust tagasi keeramiseks on ainult üks jälitaja lähenemisest erinev teeharu. Jälitaja tahtis sellele teele ette minna. Aga põgeneja oli veel kavalam, ta nägi selle võtte läbi, jättis auto natukeseks ajaks seisma ja siis sõitis täpselt tuldud teed tagasi, sest jälitajat sellel enam ei olnud.

0 vastukaja: