teisipäev, märts 22, 2022

Käik kesklinna

Täna käisin isa palvel linnaraamatukogust raamatut võtmas. Ühtlasi andis ema mulle tagastamiseks kaasa raamatu, mille ta oli laenutanud enda nimele, aga mina viisin tagasi. Raamatukogu teisel korrusel vaatasin näitust, kus piltidel oli kujutatud linde, kes mingi tunnuse poolest tuletasid meelde paabulinde, aga sabad olid väiksemad. Raamatukogu neljandal korrusel vaatasin teist näitust nominentidest, mille kohta ema oli tänasest "Tartu Postimehest" teate leidnud. Välja olid pandud nomineeritud raamatud ja tekstid nende raamatute tutvustustega. Tutvustustest lugesin ainult mõnesid, aga raamatuid vaatasin rohkem. "Revolutsiooni sotsioloogia" kohta oli tutvustuse kirjutanud keegi, kes oli kirja pannud, et ta pole ise Nõukogude aega näinud. Teisel pool klaasust tundusid ka mingid vitriinid olevat, aga sel hetkel olin kindel, et need pole selle näituse osa, samuti ei teadnud, kas selle ukse läbimine on lubatud, seetõttu ma teisele poole ust ei läinud.

Suundusin Raekoja platsi raamatupoodi, kus tegin teise katse omandada "Ajaloolise Ajakirja" numbreid, mille ilmumisest ma olen ajakirja koduleheküljelt lugenud, aga neid ei olnud ikka müügil. Poest väljudes meenus mulle, et raamatukogus jäi tegevus pooleli, olin tahtnud lugeda ka "Õhtulehest" Peeter Oleski artiklit. Varem oli ka Raekoja platsil ajalehtede lugemistuba, aga nüüd enam mitte, seetõttu suundusin raamatukokku tagasi. Läksin esimest korda pärast eriolukorda selle lugemissaali. Seal nägin, et Raekoja platsilt ära viidud maakonnalehed on nüüd raamatukogu peahoones, varem neid seal ei olnud. Tagaruumist toodi mulle soovitud "Õhtulehe" number ja lugesin Oleski kirjatöö läbi. Mulle oli räägitud, et ta arvustab seal Carlyle'i raamatut ja kiidab minu Carlyle'i tõlget, aga nüüd nägin, et mind ja Carlyle'i mainitakse vaid artikli alguses, milline lõik oli ka internetist raha maksmata kättesaadav, tõlke kvaliteedi kohta pole otseselt midagi öeldud. Aga Carlyle'i nimetati artiklis parempoolsuse klassikuna ja edasi läks jutt Eesti erakondadele. Pärast selle artikli läbilugemist lehitsesin ka selle lehenumbri muid lehekülgi, aga ülejäänud numbreid nägin vaid silmanurgast.

0 vastukaja: