kolmapäev, märts 30, 2022

Päevik juhendaja käes

Sõitsime bussiga üle Sõpruse silla. Venemaa alustas parajasti pommirünnakut ja ka meie buss sai tabamusi. Maandusime lennuväljal. Võis juhtuda, et kui me lennukist väljume, siis tapetakse kõik maha, aga võis ka olla, et lennukit ennast pommitatakse. Mõtlesin, et kui teised lennukist väljuvad ja mina jään lennukisse, võibolla ma siis jään ellu, sest ei teata, et keegi veel lennukis on. Väljusin siiski lennukist. Kõndisin edasi mööda maja serva, sest seina ääres oli mind raskem tulistada. Mind võeti vangi. Püüdsin naisvangivalvuriga rääkida nii, et ta mind ellu jätaks. Ta käskis mul vett tuua. Vett ma ei leidnud, aga tegin, nagu oleksin leidnud, sirutades vangivalvuri poole tühjad kamalud, öeldes, et nendes on vesi. Ta vastas, et seda on vähe.

*
Mõtlesin, et olen kirjutanud magistritöö äärmiselt huvitavas stiilis, kuidas Medijainen sai öelda, et see on igav. Vähemalt on parandatud variant äärmiselt huvitav, Medijaineni lause oli käinud esialgse variandi kohta. Olin jätnud õppetooli oma vana kooliaegse õpilaspäeviku, et Medijainen sinna magistritöö eest hinde sisse kirjutaks. Nüüd läksin sellele järele. Ta oli kirjutanud hindeks 3. Esimesel hetkel ma ehmatasin, siis tuli meelde, et see ei olegi halb hinne, vaid hinne C ehk hea, mis oli mulle juba varem teada, numbriliselt väljendudes on see uuel skaalal tõepoolest 3. Medijainen oli terve õpilaspäeviku läbi töötanud ja kirjutanud sinna kommentaare, sest ta oli minu juhendaja. Kui ma ütlesin, et ma pole fašist, vaid revolutsionäär, oli Medijainen kirjutanud kommentaariks, et fašism on revolutsioonilisusega seotud, nagu ka minu isa ja vanaisa puhul. Ma ise poleks nii vana päevikut enam sodinud. Vaatasin, et Medijainen on kirjutanud sisse arvestuse üheainepunktilise kursuse eest, aga tundus, et magistritöö hinde on ta sisse kirjutamata jätnud. Nagu ta jättis sisse kirjutamata ka varem magistrieksami hinde, põhjendusega, et selle jaoks ei ole õpinguraamatus ruumi. Aga magistritöö jaoks oli ruumi küllalt, selle jaoks oli trükitud kaks spetsiaalset lehekülge.

*
Mängisin ühe vastasega malet. Olin varem näinud, kuidas kabes kolme tammiga vastase ühe tammi liikumisvõimalust piirata, tegin seda ka tänases mängus, seetõttu oli vastane sunnitud viigiga nõustuma. Minu pettumuseks ei tahtnud ta järgmist mängu mängida minuga, vaid hakkas mängima teise vastasega. Oli karta, et nad mängivad omavahel ka kõik järgmised mängud.

*
Olime Pärnu rannas. Nagu ma lapsepõlvest mäletasin, oli siin kalda ääres nii madal vesi, et kalda lähedal ujuda ei saanud. Aga mõtlesin, et võibolla ma lapsena ei pannud tähele, et see võib nii olla ka ainult ühes väikses lahes, see ei pruugi kogu rannas nii olla. Olin palunud küsimust kommenteerida ja võibolla seoses sellega Joel nüüd kirjutaski, et vesi on üllatavalt madal.

0 vastukaja: