kolmapäev, juuli 20, 2022

Peedu linnus ja selle ümbrus







Täna oli mul esialgne kavatsus pildistada Peedu vähem pildistatud sildasid, aga nende vahelt Elva jõe vasaku kalda lähedalt leidsin üles ka Peedu linnuse, mida ajaloolasest vanaisa mulle ükskord näitas. Esimesel kahel pildil on autosild ja Elva jõgi natuke linnusest allavoolu, kolmandal Kerikmäe silt linnuse jalamil (linnuse sõna ma ühelgi sildil ei märganud), neljandal linnuse hari, viiendal jalakäijate kaarsild linnusest ülesvoolu eelmisest sillast natuke pikema vahega, veel rohkem ülesvoolu jäävat veskitammi ma täna ei pildistanud, sest seal on juba varem pilte tehtud.

Peedu linnusest olen lugenud vahepeal ka "Eesti ajaloo" esimesest köitest, täna otsisin need kohad kohanimede registri järgi uuesti üles. Seal öeldakse muuhulgas, et esimesi leide Peedu mäepealsest asulast seostatakse pronksiajaga, vahepeal seal linnamäge ei olnud, aga rahvasterännu ajal ehitati see uuesti üles, minu vanavanaisa juhitud kaevamistel on sealt saadud eelviikingi- ja viikingiaja leide, aga 11. sajandil jäeti linnus maha.

0 vastukaja: