reede, juuli 08, 2022

Sündmused maal ja linnas

Ma jätsin kuumalainega ühe nädala maalkäimist vahele, aga täna jälle käisin. Kuuma ilmaga on kastmisvajadus küll suurem, aga vabatahtlikud kastjad olid olemas ja minul tekib kuumuse tõttu kergemini paanika. Täna maalesõidu bussis higistasin ka rohkem kui ma ootasin, aga tagasisõidu bussis olid jahutusseadmed. Juunikuu põhjal arvasin, et tänavu on sõitjaid rohkem, aga juulikuus on sõitjate arv väiksem.

Sellel pojengipõõsal, millel olid üle-eelmine nädal alles pungad, olid õied tänaseks peaaegu ära õitsenud. Sellel põõsal, kus oli üle-eelmine nädal kõige rohkem pojengiõisi, polnud täna enam üldse õisi. Tundus, et keegi pere liige on närtsinud õied küljest lõiganud, ma nägin lõikamisjälgi. Üle-eelmine nädal olid metsmaasikad veel pooltoored, aga vahepeal mulle toodi juba linna küpseid marju ja neli marja korjasin ka täna aiast oma käega. Ühel neist oli peal marjalutikas, aga pärast veega pesemist polnud tema maitset tunda. Varasematest aastatest ma mäletan, nagu oleks marjalutikal kibe maitse.

Fotosid ma täna ei teinud, kuigi mul oli igaks juhuks fotoaparaat kaasas. Mõne konkreetse pildi tegemist ma kaalusin, aga ei teinud mõtteid teoks. Need polnud ka tähtajalised. Lugesin edasi paksu romaani. Eelmine suvi jõudsin sellega leheküljele 100, täna leheküljele 200. Peategelase abiellumise kirjeldus polnud küll kõige huvitavam, kui ma pole ise abielus olnud. Aga saab teada, millised teised inimesed on, kuigi see ka enam ei üllata.

Vaatasin, et metsviinapuul on lehekobaras reeglipäraselt justkui viis sõrme. Tagasisõidu bussi oodates kuulsin vahepeal esimesi rohutirtse. Kägu ei ole enam ammu kuulnud, aga linnas ema ütles, et tema kuulis veel hiljuti, käod pidid kukkuma jaanipäevani. Mõtlesin, et kägu kukub siis nähtavasti hommikuti, ema on käinud maal varasematel kellaaegadel kui mina. Tol korral, kui ma ise kuulsin, sõitsin vist ka natuke varasema bussiga.

Tagasisõidu bussis vahetasin kaassõitja välja laskmiseks kohta ja kohavahetuse järel läks turvavöö liiga tihedalt kinni. Mulle tuli meelde Mait Rauna romaani sisu ja hakkasin kartma gangreeni.

Kui koju jõudsin, olid meil külalised ja külalisi tuli veel juurde. Ühel külalisel oli täna olnud ninaverejooks ja teine küsis endale mingi raviprotseduuri tegemiseks pintsette. Enne külaliste lahkumist heitsin oma voodisse pikali ja püüdsin magada.

0 vastukaja: