esmaspäev, august 21, 2023

Keeleoskus paraneb

Tänava kaugemas osas oli üks oluline maja. Selle lähedal püüdsin vältida puuokste silma minekut. Vend hüüdis mulle eemalt selle maja parooli. Kaks venda tassisid midagi, üks neist oli ilma särgita. Küsisin, kas talvel niimoodi külm ei ole. Ta vastas, et tema vastutab. Jõudsin oma trepikotta. Minu taga sisenesid üks ema ja laps. Laps teretas mind nimepidi, aga mina teda ei mäletanud. Küsisin, mis tema nimi on. Ta vastas, aga ma ei saanud aru, kas ta ütles enda nimeks Neeme või Meeme.

*
Olime isa toas. Lugesin ungarikeelset kirjandusteadust. Ütlesin, et see on esimene kord, kui ma saan ungari keelt ilma sõnaraamatuta lugeda. Arusaamise teeb võimalikuks, et tekstis on palju nimesid ja aastaarve. Kõigi sõnade tähendust ma ei tea, aga mul on paljud sõnad ka juba meelde jäänud.

0 vastukaja: