kolmapäev, november 29, 2023

Arvamused koolist

Mul olid olnud kirjanduses eelmises veerandid viied, aga viimase sain nelja. Õpilased teadsid, et võib lasta endale vahepeal halvemaid hindeid panna, oluline on, mis tuleb aastahindeks. Ühel korral olin saanud eksamikirjandi kahe, nii oli kõhedam tunne ta järgmist kirjutama minna. Aga mõtlesin öelda, et seda kahte ei saa tõsiselt võtta, sest õpetaja on üliemotsionaalne. Ega ma tol korral halvemini ei kirjutanud kui tavaliselt. Aga kahe võis endale vist lõpueksami eest panna lasta, praeguse korra järgi see vist kooli lõpetamist ei takistanud. Mul oli kahju, et ma olin kooli nii ära lõpetanud, et ei olnud luuletusi vastates vastanud kunagi enda luuletust. Oleks küsitud, kelle luuletuse ma lugesin, oleksin vastanud, et enda, ja seetõttu lugenud lisaks kellegi teise oma veel, et mitte ainult enda omaga piirduda. Olin juba auhindu saanud, aga pärast seda koolis edasi käinud ja uuesti halbu hindeid saanud. Seisin klassi ees ja ütlesin, et õpilased võiksid vastamist lõpetades raha küsida. Õpetaja vastas, et õpilastelt on endalt ka lõpupeo eest raha küsitud. Mõtlesin, et on vist jah, mul käis vist ka Lauri K. kodus öösel raha küsimas. Mõtlesin rääkida, et õpilastelt ei tohiks kunagi raha küsida, sest nad ei käi tööl ja neil ei ole sissetulekut. Juhul kui vanemad neile raha ei anna, ei ole neil millegagi maksta.

0 vastukaja: