reede, november 24, 2023

Vanglaaeg

Ukse peale tuli üks inimene. Ta ütles, et otsib tööd. Ma ei tundnud teda ära. Ta ütles, et on naaber. Esikus oli palju inimesi, kellest osasid ma tundsin ja osasid mitte. Ütlesin, et oma inimesed tunnen ma väga hästi ära, võõrad ei jää mulle meelde. Tööotsija läks ka ühe teise korteri ukse taha. Ta ütles, et jäi töökohast ilma. Ukse avaja vastas, et see on hea. Tööotsija küsis, miks see hea on. Ukse avaja vastas, et öeldakse, et see ei ole hea, kui kõigil inimestel töö olemas on. Tööotsija hakkas seletama, et tal ei ole raha.

*
Otsisin õppetöö tegemiseks puhast paberit. A4 lehtede kaustas enam ühtegi puhast ei olnud, kõigil oli vähemalt üks külg täis. Teine A4 lehtede pakk oli veel olemas, aga selles olid kõik lehed kortsus. Üks mees läks vanglasse. Ta arvas, et oskab seal aega sisustada. Osad vangid olid sellistes tingimustes, et said ringi liikuda ja omavahel kohtuda, tema pidi kogu aeg oma pimedas kongis olema. Lõpuks läks ta kardinal Richelieu'le ütlema, et on juba viis aastat vanglas olnud ja tahab nüüd vanglast välja. Richelieu vastas, et mees on ainult 1,5 aastat vangis olnud. Talle oli seal aeg pikem tundunud. Richelieu oli küll kardinal, aga mees mõtles, et ta on ise ka kardinal, neid on rohkem, kui mina lapsena arvasin. Richelieu oli siiski tähtsam, sest tal oli teine tähtis amet lisaks. Pärast lühikest vestlust ütles Richelieu, et arusaamist ta rohkem ei kontrolli, see on mehel korras. Kohe pärast seda ei saanud mees siiski ühest asjast aru. Mina seletasin.

0 vastukaja: