reede, mai 03, 2024

Kesk-Euroopast

Üks inimene pidi üksi ajakirja toimetama, aga tal läks see töö aeglaselt ja tundus, et ta ei saa tähtajaks numbrit kokku. Praegu oli ta lisaks puhkusel. Võis oodata, et kui tema ei saa tähtajaks numbrit kokku, siis antakse tema töö mulle, aga võibolla oleks see mul ka aeglaselt läinud. Lugesin raamatut Masaryki kohta. Krister tuli ja küsis, miks algab esimene peatükk Švejkiga. Vastasin, et esimeses peatükis öeldakse, et kõik tšehhid ei ole sellised nagu Švejk. Krister leidis, et see on hea. Keedunõu oli pliidil, aga tilast tuli auru vilinal. Jagomägi õpetas, et kui lasta auru välja mitte otsast, vaid külje pealt, siis vilinat ei teki.

*
Kõrvalruumis mängis televiisor. Ütlesin, et ekraanil on ungarikeelseid sõnu. Üks sõna oli 'fajdalom'. Mulle tuli meelde, et juba varem oli öeldud, et praegu näidatakse õhtuti seriaali Ungari kohta.

*
Kui Euroopa Liitu loodi, siis oli see tähendanud liikumisvabaduse laiendamist ja mina olin selle vastu olnud. Nüüd olime Euroopa Liidus, aga liikumisvabadust hakati kokku tõmbama. See oli seotud Ukraina sõjaga ja vajadusega Ukrainast massiliselt saabuvaid põgenikke kuskile paigutada. Mõtlesin, et Eesti, Läti ja Leedu võiks sõlmida kolmikliidu, et kui ühte neist rünnatakse, siis astuvad kõik sõtta. Kui oleks rünnatud Lätit eraldi, oleks võinud vähemalt Eesti Lätile appi minna.

*
Kaks inimest läksid rõdule. Ilm oli jahe, aga üks neist oli lühikeste pükstega. Öeldi, et päev hiljem ta sureb külmetuse kätte. Mõtlesin, et mina ei kanna kunagi lühikeste varrukatega särki. Siis mulle tuli meelde, et ma olen kandnud, aga suvel. Kaks rõdul viibijat ei tahtnud tuppa tulla, vaid läksid rõdu seinas oleva kühmu taha. Mina läksin tuppa. Järgmisel päeval öeldi, et üks rõdul viibinutest oligi külmetuse kätte surnud. Ma olin rõdult lahkudes kogemata kremooni kinni keeranud. Rõdul külmetaja oli kaks korda uksele koputanud, aga keegi polnud kuulnud. Hakkasin nutma. Mõtlesin, et ta oleks võinud ukseklaasi puruks lüia.

0 vastukaja: