laupäev, mai 28, 2005

Elu malelaual ja tekstid

Täna nägin unes järgmist:
Ostsin malelaual süia. Maksin portsu eest kokku 25 krooni. Kui olin selle ära söönud, tellisin teise sama suure portsu veel, aga ei tahtnud enam sama palju maksta ja andsin ainult 15 krooni. Kuulsin, kuidas malelaua teises nurgas sosistas Klaus meie vahel a-liini serval olevale Toomale: "Ära Simole ega isale ütle." Küsisin Toomalt, mida Klaus talle öelnud oli. Selgus, et Klaus oli rääkinud, et Rein Ruutsoo võib saada roheliste presidendikandidaadiks. Ütlesin Klausile: "Mina küll Rein Ruutsood presidendiks ega esimeheks ei valiks. Ta on hullem kui Savisaar. Savisaar teeb vähemalt nalja ja hea on vaadata, kuidas ta inimesi petab. Aga Rein Ruutsoo ainult möliseb." Tuletan meelde, et see oli unenägu. Ärkvel olles olen ka Ruutsoo artiklitest huvitavaid mõtteid leidnud, kuigi kõigega nõus ei ole.

Teises unenäos olid mul portfellis nelja ajalooraamatu käsikirjad. Üks mees esitas mulle ühe raamatu teemal nendest küsimuse. Mõtlesin, et miks ta mult seda küsib, kui kõik on käsikirjas öeldud, aga seletasin ära. Järgmiseks ütles ta, et ta leidis vist vea - Trotski asemel on kirjutatud Trotstki. Tahtsin tiitellehel kontrollida, kumb nimekuju on raamatu pealkirjaks, aga selle käsikirja tiitellehte ei leidnud. Kõik teised lehed olid olemas, puudus ainult tiitelleht. Otsisin seda igalt poolt. Ema ütles, et trükitud on nagunii klubi, mitte minu paberile. Vastasin, et tahm oli klubi oma, aga pool paberist minu oma. Seejärel mõtlesin välja ühe kirja, mida saata, aga ei olnud kindel, kas selle saatmine oleks õige mõte, sest psühholoogide teooriad võivad ka ekslikud olla.