esmaspäev, mai 16, 2005

Tuntud isikuid

Unenäod algasid kassitsirkusega, kus lubati väga suuri summasid, kuigi tegelikult midagi ei olnud. Toodi sisse Kristeri nimi, tema kinnitas nalja pärast, et kõik on õige, kuigi ei olnud. Kui kõik oli juba kokku varisenud, mängis Rein Lang kogu asja uuesti läbi, et näidata, et tegu polnud katastroofiga. Peale seda toimus seltskonnas üks mõrv või mõrvakatse. Mõrvariks oli keegi noor naine, aga esialgu ei saadud midagi aru. - Edasi nägin, kuidas kuulsin kirjastuse direktorilt, et tegelikult ei osteta kõvade kaantega raamatuid vähem kui pehmete kaantega, mispeale otsustasin, et kui oma kolmanda luulekogu välja annan, siis soovin kõvasid kaasi. Vaatasin, et minu varasema raamatu ainukese mulle kuuluva eksemplari sisekaaned on katki. Ütlesin, et aga võibolla on see signaaleksemplar. Otsustasin, et ma oma järgmisse raamatusse siiski ei pane luuletust "Maailmakord", sest ma pole nii kuulus, et mäletataks minu varasemate raamatute pealkirju. - Gorbatšov oli meie pool, aga väljus, et minna raha röövima. Läksin talle järgi. Seal toimusid Tšetšeenia rahuläbirääkimised. Gorbatšovi, Tulviste ja veel mitmete inimeste allkirjad olid juba rahulepingul trükitud kujul olemas, teised said neid pastakaga juurde kirjutada. Otsustasin, et ei anna oma allkirja, sest ei ole ükskõik, milline rahu sõlmitakse. Olin teksti lugemata kindel, et selle rahuga peavad tšetšeenid Venemaale järeleandmisi tegema. Samas kartsin, et kui ma alla ei kirjuta, peetakse mind leppimatuks. - Tahtsin poeesia listi või teise võimalusena kaalusin siia kirjutada Mart Velskri vastast artiklit, nii et see talle alatiseks meelde jääks. Mäletasin, et minu kummagi raamatu kohta oli ilmunud kaks positiivset arvustust, enne kui tema kirjutas negatiivse. Tahtsin kirjutada, et peale seda olen kõik tema kirjutised läbi lugenud.