pühapäev, september 25, 2005

Nokk on juba punane

Lemmikoksal istuv lind
päevad läbi nokib mind.
Veel ei rauge tema ind.
Seda talub Eesti pind.

*
Turniiri kuuendas voorus saavutasin jälle võidu. Nüüd sõltub viimasest voorust, kas jään plusspoolde, miinuspoolde või 50 protsendi peale. Vastaseks oli E. Koppel. Jätsin kuninga keskele, vastane asus ajutiste etturikahingutega selle suunas rünnakule. Lõpuks vahetas ta kahe ratsu vastu peal olnud kaksikodad enametturiga vankrilõppmängu vastu. Vastasel olid vabaetturid g ja h liinil, kuid minu tsentris asuv vabaettur oli aktiivsem ja tõi mulle võidu.

*
Nägin unes, et hakkasin televiisorist vaatama kriminaalfilmi, millest mulle tundus, et olen seda juba aastaid tagasi Paides vaadanud. Filmi algul olid õudusttekitavad kaadrid, mis pidid minu mälu järgi filmi lõpul veelgi õudsematena korduma. Filmi algul lasti ka pumppüssist mitu inimest maha, mida siis tuli uurima hakata. Üks tegelane läks täis linnaliini bussi peale. Rääkisin, et selles filmis ei ole ühtegi minu moodi tegelast, arvatavasti ei olnud autor neid oma elus näinudki. Siis hakkas bussi läinud tegelane rohkem minu moodi käituma. Ta hakkas karjuma, et tahab bussist välja (sest tal hakkas seal õudne). Juht lasigi ta seal aedlinnas välja. Näidati seal olevaid loomi, mis loomaks muutudes nad võivad rünnata.

Nägin unes, et olin saanud kirja, kus küsiti, kas ma muutsin oma kodulehekülje kujundust. Järgmisel päeval lehe ülemise poole kujundus oligi muutunud, ilma et ma seda oleksin ise teinud. Tahtsin kirja saatjale saata vastu kirja küsimusega, kust ta teadis eelseisvatest muutustest. Tahtsin teda ähvardada, et kui ta ei vasta, siis kaeban ta kohtusse, sest ma ei oska ise vana kujundust taastada.

Nägin unes, et lugesin oma voodis T. Manni raamatut. Olin seda kohta ka varem lugenud, aga too kord ei jõudnud tekst kohale, nüüd jõudis. Jan ja tema ema hakkasid meie majast ära kolima. Mulle tuli mõte, et kui me pole enam ammu neil külas käinud, siis läheme neile uude korterisse külla. Iga vend lamas oma voodis ja rääkisime omavahel inglise keeles. Kui olin ka ise Klausile inglise keeles vastanud, siis jõudis mulle kohale, et me ei peaks omavahel üldse võõrkeelt rääkima. Hakkasin eesti keeles karjuma, et nad on inglise keele rääkijad.

Eile nägin unes, kuidas Tristan tahtis mulle mingit ülesannet anda, põhjendusel, et ma pidavat hästi homodega läbi saama. Küsisin, kust ta seda võtab. Tristan vastas, et käisin ju homoparaadil. Vaidlesin vastu, et käisin hoopis laulupeol, homoparaad oli lihtsalt samal ajal ja möödus sel ajal, kui ma läbi rahvahulga läksin. Tristan ütles, et pealtvaatajad jätsid hoolega meelde, kes ma olen ja kus ma elan, nad olidki sinna selleks kogunenud.