reede, september 23, 2005

Valimiskõne

Nägin unes, et kandideerisin Ameerika ehk Prantsusmaa presidendiks ja pidasin inglise keeles kõnet. Rääkisin, et 19. sajandil olid riikidel suured valdused, aga nüüd enam ei ole. Too kord oli valdusi vaja riigi julgeoleku kaitsmiseks, nüüd saab seda teha ka teisiti.

Nägin unes, et vaatasin aknast välja, et seal on lumest kuju välja raiutud. Kuju peale oli jäetud ka kolm lumest nelinurka, aga keegi hakkas neid maha kraapima. Hakkasin panema selga päevariideid, aga osaliselt jäin ööriietesse. Olin unine ja püüdsin veel elutoas magama jääda. Kuulsin läbi une, nagu isa keelaks päeval magamist. Võtsin esimest korda ette su doku ülesande ja püüdsin aru saada, mida seal teha tuleb. Algul tundus, et tuleb mõlemat pidi ridadesse panna arvud nii, et tulemuseks oleks kokkuliitmisel rea lõpus toodud summa. Arvutasin, aga nii ei tulnud kuidagi välja. Siis hakkas tunduma, et arvud tuleb ritta panna nii, et iga rea arvude vahel oleks mingi seos. See võis olla matemaatiline jada või võis olla tegemist mingite omavahel seotud sündmuste kuupäevadega. Ütlesin, et kui seos võib olla ükskõik milline, siis ma panen ükskõik mis arvud ritta, küll ma juba mingi seose leian. Nurga tagant pistis pea välja Kati S. Ta nimetas minu soengut potiks ja lahkus korterist. Üks jaapani poiss vaatas Jaapani ajalehte ja rääkis: "Ma lootsin, et Juštšenko mind aitab ja vaatasin, kes mulle kirja saatis - Juštšenko!!!" Nimetatud nimi pidi olema Jaapani peaministri nimi, aga mulle hakkas lõpuks meenuma, et see peaks olema hoopis ukraina nimi, mis võis tähendada, et poiss ajas nimed segi.