*
Olime Kaunase puiesteel. Mul kukkusid prillid eest. Seal oli nii libe asfalt, et prillid libisesid üle tänava meie endise maja ette. Ema läks neid ära tooma. Vahel võis juhtuda, et prillid libisevad nii kaugele, et ma neid ilma prillideta enam ei näe. Praegu veel nägin.
*
Mõned inimesed olid nii hoolimatud, et kui keegi oleks neile öelnud, et on inimest söönud, ei oleks nad näinud selles kuritegu, sest nende jaoks koosnes maailm võõrastest inimestest. Mina ei oleks isegi koerale mõttes öelnud, et ma söön su ära. Üks sõudja oli varem olnud oma alal väga tugev, aga nüüd oli ta vanem ja ei jõudnud enam noorematega võistelda. See tuli sellest, et tema treener oli ka vanaks jäänud ja ei viitsinud enam ennast täiendada. Mõtlesin hüpata vette, nii et sellest jälg jääks. Meie maja ees kohendas Toomas lilli. Ta tegi seda täna juba mitmendat korda. Ütlesin talle, et ta on seda juba teinud. Toomas hoidis titat. Pille vastas mulle ja ma kuulsin, nagu ta oleks kuulnud, et ma ütlesin debiilik. Ütlesin, et mina ei öelnud debiilik. Nüüd selgus, et Pille ei olnud ka öelnud ja ma olin ise valesti kuulnud. Aga kui ma poleks vaidlema hakanud, polekski tõde selgunud. Vend ütles, et kui öeldakse: "Titt on titt," siis see on halvustav. Vaidlesin vastu, et vahel kasutatakse sõna titt ka tähenduses laps või nukk, siis see ei ole halvustav. Tita ei ole kindlasti halvustav. Mul oli nii hea meel, kui me saime majja tita. Vend vastas, et siis ma olin laps. Mõtlesin, et täiskasvanutele võivad titad veel rohkem meeldida. Räägiti, kuidas Laar on sõnu segi ajanud. Kui oli öeldud, et kardetakse, et kurjategijad võivad minna Lõuna-Ameerikasse, siis arvas Laar, et see tähendab Lõuna-Californiat. Kõige kohta, mida öeldi, joonistati skeem. Nimetati erinevate inimeste nimesid ja nende kohta tuli skeem joonistada. Kui üks joonistaja oli tahvli ees, küsis minu kõrval istuv õpetaja, kas joonistaja üldse originaali nägi. Sellepeale tegi joonistaja tahvlile kahes suunas nooled, et kõik solvangud põrkavad solvajale tagasi. Järgmine joonistaja pidi joonistama selle õpetaja kohta. Õpetaja nimetas kahe teise õpetaja nime, et ta tuleb joonistada kindlasti nendega kõrvuti, sest nendega on ta kõige rohkem suhelnud. See tuli mulle üllatusena, sest üks nimetatud õpetajatest mulle eriti ei meeldinud ja tundus rumal. Tahvlile joonistati kõigepealt tilkuvad jalanõud. Õpetaja hüüdis: "Jälle!" Seejärel joonistati tilkuv seelik. Õpetaja hakkas hüsteeriliselt nutma ja lahkus saalist. Mõtlesin, et kui minuga oleks nii tehtud, siis mina poleks nutma hakanud. Siin joonistavad ebaprofessionaalsed kunstnikud. See on kõigest kooli üritus. Nimetati, et järgmiseks tuleb joonistada Mussolini kohta. Hakkasin kohe saali ette minema. Aga joonistama kutsuti hoopis Kasekamp. Mina ja Kasekamp jõudsime saali ette korraga. Ütlesin, et Mussolini oli minu magistritöö teema, aga Kasekambi oma mitte. Üks joonistaja hakkas joonistama Mussolinit kangelasena. Sellega ta läks lõksu. Mõtlesin, et mina lähenen asjale nii, et Mussolini kohta ei ole midagi teada, sest tema ajal ainult valetati. Tema müüt on teiste üles ehitatud. Joonistan Mussolini nii, et üks kraana tõstab talle pead otsa ja teine kraana samal ajal pea kohale krooni.
0 vastukaja:
Postita kommentaar