neljapäev, mai 24, 2012

Loositud avangud

Veeber rääkis, et tema õppis malet mängima ajalehes avaldatud partiide põhjal. Ta ütles, et keegi teine ei ole sellist meetodit kasutanud. Algamas oli üliõpilaste maleturniir. Veeber ütles, et kui ta oleks üliõpilane, siis ta hakkaks malet mängima. Seni ta mänginud polnud. Ta võibolla ei teadnud, et seda mängivad ka vanemad inimesed. Särgava pani turniirist osavõtjate nimed kirja. Öeldi, et Veeber on turniiri ajal kohal. Tema nime Särgava kirja ei pannud. Aga viimase nime ja kokkuvõtva rea vahele jättis ta tühja rea, justkui selleks, et vajaduse korral lisada ka Veeberi nimi. Küsisin Veeberilt, kas ta mängib. Ta vastas, et ei mängi. Imestasin, kuidas ta siia kohale tuli, kui ta hiljuti maeti. Võibolla sellepärast tuligi.

*
Algas maleturniir. Kui minu esimene mäng oli läbi, vaatasin tabelist, et iga vooru juurde oli ette kirja pandud, mis avanguga seda tuleb alustada. Küsisin Peebolt üle, kas täna on avangud loositavad. Ta kinnitas, et on. Ütlesin, et aga ma ei kuulnud, kui seda öeldi. Peebo ütles, et siis pärast kolmandat vooru ei saa seda rakendada. Ta tõmbas avangud tabelist maha. Teises voorus ma olin avangute loositavusest küll juba kuulnud, aga läks meelest. Ja teised ei paistnud veel kuulnudki olevat. Loositud avangut kasutati ainult Peebo enda laual. Kolmandas voorus läksin kokku Jürgen I-ga ja avanguks pidi olema Vene avang. See oli ainuke voor, kus ma sain avangut mängida loosimise järgi. Ma nägin, et osad minu nupud on mustad ja osad valged. Hakkasin neid vahetama. Mängima hakates kaotasin kohe viguri. Lootsin, et ehk õnnestub seda kompenseerida käigu Ve1 abil. Aga enne käigu tegemist vahetasin välja lipu, mis oli ka vale värvi. Ma olin maganud turniiri alguseni ja võibolla nuppudel viirastusid sellepärast valed värvid, et ma polnud veel päris ärganud. Enne kui ma jõudsin käigu teha, tahtis Jürgen ise käia. Seletasin, et minu käik on veel tegemata. Vastasele vist tundus, et ma olin selle teinud ja käinud Ve1 asemel Le1. Tegelikult mul ei olnud põhjust vaielda, sest selles seisus võis juba alistuda. Jürgen vaatas võibolla kiire vigurikaotuse tõttu, et ma ei oska üldse mängida, aga järgmistes voorudes mõned punktid sain. Viimases voorus võitsin kõige nooremat osavõtjat, kes oli alles koolipoiss. Ta oli täna esimest päeva trenni tulnud. Võibolla ta oli Jürgeni noorem vend või poeg.

*
Plats oli üles kaevatud ja selle asemel oli nüüd suur auk. Viimasel asfaldiribal oli mingi silt püsti. Tahtsin minna lugema, mis sinna on kirjutatud. Natuke kartsin, et kui ma seda teen, võin auku kukkuda. Aga läksin ja lugesin, et seal oli küsimus, kas möödakäijad tahavad, et sinna tehtaks palliplats või kaev. Varem oli samas kohas olnud ainult küsimus, kas soovitakse palliplatsi. Aga kui hakati kaevu jaoks auku kaevama, ei olnud palliplatsi pooldajad küsimust maha võtnud, vaid seda täiendanud. Olin vaadanud google'i tänavakaartidelt fotot majast Kalamajas, kus Helina alguses elas. Täna mõtlesin vaadata fotot tema järgmisest majast Nõmmel Kadaka tänaval, kus ta oli lühikest aega elanud ja kust oli paar kirja tulnud. Praegu elas ta Mustamäel ja selle maja pilti mõtlesin vaadata kunagi hiljem. Hoidsin käes raamatut, mida Helina oli toimetanud ja millele ta oli kaks eessõna kirjutanud. Õnneks oli see Eesti-meelne raamat. Siiani ei olnud kindel, kas Helina on Eesti-meelne. See raamat oli ilmunud ühes sarjas. Seega ei teinud mitte ainult mina sarjale kaastööd, vaid ühele sarjale tegi ka Helina. Mina olin teinud Rauna sarjale.

0 vastukaja: