reede, mai 25, 2012

Kaks vankrivõitu

1. Metsoja 7,5 p.
2. Seljodkin 7
3. Solovjov 7
4. Runnel 5
...
10 osavõtjat, 12 minutit

Runnel-Marksoo 1:0
Seljodkin-Runnel 0,5:0,5
Runnel-Ojaste 1:0
Põvvat-Runnel 1:0
Runnel-Šukis 1:0
Solovjov-Runnel 1:0
Runnel-Metsoja 0:1
Kääp-Runnel 0,5:0,5
Runnel-Tobre 1:0

Runnel-Kääp (soendus)
1. e4 d5 2. ed Ld5 3. Rc3 La5 4. d4 c6 5. Oc4 b5 6. Ob5 cb 7. Lf3 jne. valge võiduga.

Runnel-Marksoo
1. e4 c5 2. Rf3 e6 3. d4 cd 4. Rd4 Rc6 5. Rc3 d6 6. Ob5 Lb6 7. Oe3 Lc7 8. 0-0 a6 9. Oe2 e5 10. Rd5 Ld8 11. Rf3 b5 12. Ob6 Ld7 13. Rc7+ Ke7 14. Ra8 Lb7 15. Rc7 Oe6 16. Re6 jne. valge võiduga.

Tänane turniir tõi mulle ka auhinna. Olin see nädal natukehaaval treeninud ja hommikul sõin veel kala, mille söömise järel on mul varemgi hästi läinud. Kuna täna kõige tugevamad klubi liikmed ei osalenud, lootsin natuke isegi esikoha peale. Aga teadsin varasematest kogemustest, et kui tabeliseis liiga heaks läheb, ei pea mul enam närvid vastu. Põvvatile võibolla sellepärast kaotasingi. Panin talle viguri ette, sest ei näinud, et ei saa vastu lüia, kuna vastasel on kaks, mitte üks kaitse. Seljodkinile olin pannud sama moodi löömisel viguri ette, aga kombineerimisega õnnestus see tagasi saada. Seljodkini vastu oli mul lõppseis võidetud, aga ootamatult kukkus minu aeg natuke varem. Tegin veel ühe käigu, millega lõin vastase viimase etturi, enne kui ta aja kukkumist märkas. Ütlesin kohtunikule, et ma arvan, et tulemus on viik. Vastane ütles algul, et tal oli veel nupp peal, aga kohtuniku juurde protestiga ei läinud. Mängu lõpul oli ka pealtnägijaid, kes tulemuse viigilisust kahtluse alla ei seadnud. Kääbi vastu mängus nõudsin käiku. Ta hakkas niimoodi vangerdama, et ratsu jäi ette. Ta tahtis käiku tagasi võtta, aga ma nõudsin kuninga käiku. Reeglite järgi sai tegelikult vangerdust ka nõuda, aga mulle tundus vangerdusvõimaluse rikkuminegi kasulik olevat. Edasi mängides võitsin etturi, aga nupud jäid natuke passiivseks. Nuppe välja tuues kaotasin ratsukahvliga kvaliteedi, aga lõin veel ühe etturi. Seisus, mida ma hinnata ei osanud, tegime käikude kordamisega viigi. Enne viimast vooru oli Kääp neljandal ja mina viiendal kohal, aga viimase vooruga läksin tast mööda. Viimases voorus rikkusime reegleid sellega, et  kellal oli 13, mitte 12 minutit mõtlemisaega. Tegin selle peale korraks häält, aga kui vastane ei saanud kohe hääle tähendusest aru, hakkasin vale ajaga mängima, sest see oli väga raskelt keeratav kell. Enne ühtedel mängijatel ei õnnestunudki seda keerata ja oli vaja kohtuniku abi. Vanasti oskasid mõned nuputa kellasid 15-kopikalistega keerata, aga ise ma kõige edukam keeraja pole olnud. Lisaks neljale kohaauhinnale anti naisosavõtjale üks euro osavõtumaksu tagasi, mille peale ta soovis Iiri münti, aga seda ei olnud. Seni olen euro tulekust saadik tasunud osavõtumaksu müntidega, aga varud on otsas ja täna andsin esimest korda viieeurose, saades münte vastu. Peebo ütles täna, et aasta lõpus tuleb kõik tulud ja kulud kokku võtta. Kui Volpert veel mängimas käis, maksis ta teistest suuremat osavõtumaksu. Aga räägitakse, et nüüd ta kolib Eestist ära, kui ei ole juba kolinud.

0 vastukaja: