kolmapäev, mai 02, 2012

Tee parlamenti

Jürgen I. küsis, keda ma viimane kord valisin. Vastasin, et Eduerakonda. Jürgen küsis, kelle vastu see on. Vastasin, et kõigi vastu, kõige rohkem Keskerakonna vastu. Hakkasin kahtlema, kas ma ikka valisin Eduerakonda, sest olin kaalunud ka roheliste ja eurovastaste valimist. Räägiti, et tegelikult ei tee otsuseid parteid, vaid valitsus. Näideldakse, nagu oleks Riigikogus hulk erinevaid parteisid, aga tegelikult on nende taga valitsus.

*
Tänane esimene tund sai läbi ja tuli minna teise klassiruumi. Teine tund oli füüsika. Selline tunniplaan oli meil juba ammu olnud. Vahepeal oli olnud teistsugune, aga nüüd oli vana tunniplaan tagasi tulnud. Füüsikaruumist tuli kõigepealt eelmine klass välja lasta. Nende väljakõndimine kestis kaua. Füüsikaklassis istusin ma ühes aines aknapoolse rea esimeses pingis ja teises aines sama rea teises pingis, samuti teistest ees. Istusin uksepoolsesse ritta. Tunnis ütles õpetaja, et aknapoolse rea lõpus istujad on siia edasi tulnud. Vaatasin sinnapoole. Seal istus neli rõõmsa näoga tüdrukut. Erik seletas, et õpetaja jutt tähendab, et need tüdrukud on lõpetanud magistriõppe. Mina olin lõpetanud kõigest bakalaureuseõppe. Õpetaja andis meile ülesande. Ülesande tekstis öeldi, et üks mees kaalus, kas kandideerida parlamenti, ja tegi õige otsuse. Meie pidime välja arvutama, mis otsus see oli. Võrdusmärgi ühel poolel oli energia märk ja teisel pool pikk arvutustehe. Ütlesin, et ma eelmine aasta vaatasin energia valemid üle, aga ma ei mäleta neid. Tuli vist valemi järgi trigonomeetrilise funktsiooni kohta käivat tehet taandada. Ütlesin, et kohe ma lahendan selle ülesande ära. Lahendus hakkas hargnema sellega, et taandasin energia välja. Tehte kahele poolele jäid järele enam-vähem ühesugused arvud. Erinevus oli, et tee pikkus parlamenti kahest erinevast kohast erines kaks korda. Aga ka see taandus ära, sest liikumiskiiruste erinevus oli kaks korda vastupidises suunas.

0 vastukaja: