teisipäev, veebruar 06, 2018

Üksik suusataja

Mõtlesin, et ma olen küll roheline ja rohelised parteid on saanud nime roheliste taimede järgi, aga just roheliseks oleku tõttu tahan ma, et talvel oleks Eestis maa valge, mitte roheline. Täna läksin sel talvel kuuendat korda suusatama. Sõitsin jälle kanali jääl, kus olid jämedad rööpad ees.

Esimest kanalipikkust sõites tundsin algul kätes väsimust, kuigi enne suusatama minekut ei tundnud. Mõtlesin, kas väsimus on jäänud kätesse eelmisest suusatamisest, või läheb edasi sõites üle. Täna ei olnud kanalil nii palju rahvast kui nädalavahetusel, aga ühte kalameest kanali teisel küljel märkasin. Kaalusin, kas sõita ringiratast ümber kanali. Aga otsani välja jõudes selgus, et jämedad rööpad lõppevad ja asenduvad nõrkadega, seetõttu keerasin ümber.

Teist kanalipikkust sõitsin allatuult ja väsimus kätes läks üle. Võtmed hakkasid jopi all kõlisema, aga ka see lõppes. Sõitsin natuke rohkem kui ühe pika külje, natuke ka otsapikkust, siis keerasin jälle ümber.

Kolmandat pikkust sõitsin jälle vastutuult, aga väsimust kätesse tagasi ei tulnud. Kolmanda pikkuse teisel poolel hakkasin märkama raja kõrval suusakepijälgi, millele ma seni tähelepanu polnud pööranud. Kanali otsas möödusin esimesest inimesest lähedalt. See võis olla sama kalamees, keda olin enne näinud kanali teisel küljel ja kes oli nüüd esimesele küljele tulnud.

Neljandat pikkust sõitma hakates pühkisin esimest korda nina. Edasi sõites nägin ühte inimest mulle vastupidises suunas kõndimas, aga mitte väga lähedal, vaid kaldal. Neljanda pikkusega lõpetasin. Kaldal vaatas kanali poole kolmas inimene, keda ma märkasin. Tõnu rääkis viimati, et Tähtvere pargis on suusatajaid endiselt palju. Kanalil võib olla selle võrra vähem, et ei ole enam mäge, kust alla lasta. Ja võibolla ka sellepärast, et kliimasoojenemise tõttu võib jää sagedamini kahtlaselt õhuke olla.

Neljanda ringi lõpul ja suuski kokku pannes pühkisin veel paar korda nina. Mulle tuli meelde, et kõik ninapühkimised võivad olla seotud teiste inimeste lähedal viibimisega. Sest tänaval kõndides ei tilgu nina samuti inimtühjal teelõigul, vaid kui keegi vastu tuleb või ees kõnnib, eriti teisest soost inimeste puhul. Suusatades võib nina tilkuma hakata ka siis, kui teisi inimesi ei näe, vaid teen lihtsalt pööret. Kuigi pöördeid teen ma ka sildade lähedal, millest ma tean ka nägemata, et seal on inimesi.

Koju tagasi kõndides mõtlesin, et vanasti ma käisin Nõukogude-vastastel meeleavaldustel, aga nüüd on Nõukogude võim lõppenud ja praegu käin ma suuskadega kliima soojenemise vastu meelt avaldamas.

0 vastukaja: