kolmapäev, august 24, 2022

Kunstiajalugu ja inglise keel

Vaatasin, et maja seina äärest on võlukäik kinni aetud. Alles hiljuti olin ma seal istumas käinud.

*
Lugesin kunstiajaloo raamatut ja saatsin jupikaupa lugemistulemusi listi. Listilugejad võisid vaadata, et küll ma töötan põhjalikult. Raamatu alguses kirjutati vanemast kunstiajaloost pealiskaudselt, aga kui natuke uuemasse aega jõuti, oli ühe kunstniku loomingu kohta palju pilditahvleid. Ma ei teadnud, kas tagapool tuleb selliseid tahvlite seeriaid veel või raamat ainult ühe kunstniku põhjalikult tutvustamisega piirdubki. Õpetaja pani minu lähedale istuma rea inimesi. Ütlesin, et mul pole teisi inimesi näha vaja. Tundus, et minuga samas pingis istub Reeli. Käisime juba teist korda ülikoolis ja ma poleks muidu kindel olnud, et see on Reeli, aga õpetaja lasi inglise keele harjutust esimesena lugeda temal ja nimetas teda nimepidi. Reeli pakkus, et esimese küsimuse vastus on psühhiaatriahaigla. Õpetaja kommenteeris, et selline vastus tuleb teise inimese vaatlemisest, mitte psühhiaatriahaigla vaatlemisest. Õpetaja andis igaks vastuseks valmistumiseks üsna palju aega, aga muidu ma polekski sellega toime tulnud. Kui mina pidin ühe küsimuse vastuse ütlema, pakkusin vastuseks jõuluvana. Õpetaja ütles, et muud võimalust ei ole. Mulle tundus, et Reeli nihkub mulle lähemale. Võpatasin ja nihkusin eest. Reeli küsis mult, kus järg on. Mõtlesin natuke ja siis oskasin vastata.

0 vastukaja: