pühapäev, september 10, 2023

Kergem vastamisviis

Läksin koolimajas aknalaua juurde. Direktor tuli minu juurde ja küsis, mis ainetes ma lõpueksamid teen. Ma ei teadnudki täpselt, mis ainetes on võimalik teha. Tahtsin aknalaua peal paberile kirjutada, aga lähedal oli liiga palju inimesi. Hakkasin kirjutama kirjutatavat käega varjates. Siis otsustasin, et see variant ka ei sobi, läksin eemale. Algas tund. Tänaseks oli üks raamat läbi lugeda, aga olin lugenud selle raamatu kohta ainult artiklit. Direktor kutsus mind tahvlile sellest raamatust kirjutama. Muutusin rõõmsaks, et ta ei kutsunud suuliselt vastama. Mul oli nii hea fantaasia, et kirjalikult vastates ma ei saanud mittelugemisega vahele jääda. Pealegi kirjutas kriit sellele tahvlile nii loetamatult, et keegi ei saanud lugeda, mida ma kirjutanud olen. Kui vastamise lõpetasin, läksin kohale tagasi. Krister küsis, kust õpikust ma sel teemal lugesin. Andsin talle kapist kaks õpikut. Vaatasin õpikust, et kui ma olin kirjutanud teemal, kas raamatu autor oli vene rahvuslane või olupoliitik, siis ma olin selles küsimuses eksinud. Aga võibolla ta oli mõlemat, ta võis olla rahvuslane selles mõttes, et püüdis olupoliitikuna kogu rahvusele meeldida.

0 vastukaja: