teisipäev, veebruar 13, 2024

Kordustrükid

Mul oli ilmunud eelmine nädal esimese luulekogu kordustrükk ja järgmine nädal pidi ilmuma teise luulekogu oma. Esimese luulekogu kordustrükile olin lisanud kolm joonistust, mida esimeses trükis ei olnud. Teise kogu kordustrüki käsikirjale olid ununenud joonistused lisada, aga sama häid olekski olnud juba raskem leida. Kirjastuse direktor näitas, et ta lisas siiski ka teise kogu käsikirjale ühe asja, mida esimeses trükis ei olnud - tiitellehe pöördel oli lünkmõistatus. Hilisematest raamatutest mul ei olnud plaanis kordustrükke välja anda, aga mulle meenus, et ühest on juba antud. Vähemalt olin võrgulehel sellist informatsiooni näinud, aga ütlesin direktorile, et võibolla on see valeinformatsioon. Nendest kogudest, millest oli plaanis välja anda kordustrükk, ei olnud esimest trükki läbi müüdud, aga nüüd oleks vast jälle ostjaid olnud, sest oli peale kasvanud uus põlvkond. Esimese kogu kordustrüki trükiarv oli 100, direktor ütles, et teisel kogul ta teeb natuke suurema. Mind tundis ära Ivar, kes ütles, et oi, kas see olen mina. Mõtlesin, kas ma koolis Kristelile kingin uue trüki, ta on vana trükki juba lugenud. Ja ma olin paljudele klassikaaslastele vana trüki kinkinud, ma ei olnud kindel, kas nii väikeste erinevuste korral on vaja uut trükki kinkida. Aga mõtlesin, et vana trükk on juba kulunud, uus näeb värskem välja. Direktor ütles, et nüüd on leiutatud nanokaamera. See tähendas võibolla, et minu piltide trükkimisega tuleb kiirustada, enne kui nanokaamera pildid sellega konkureerima hakkavad. Direktor ütles, et minust tahetakse praegu fotot teha. Võibolla see tähendas, et minu pilti taheti raamatu kaanele panna. Istusin modellitoolile ja fotograaf läks kaamera taha. Ta ütles, et vahetame kohad. Läksin kaamera juurde, aga fotograaf jäi paigale. Ta ütles, et sureb järgmine nädal vähki. Mulle öeldi, et ma läheks sauna, sest see naisfotograaf tahab enne surma kolme meest näha. Läksin juba sauna uksele, aga seal mõtlesin, et ma pole varem naistega saunas käinud, kas ma nüüd lähen esimese kutse peale või tuleks siiski minemata jätta?

0 vastukaja: