teisipäev, märts 27, 2007

Metsloomad

Tuletasin meelde, millises Aafrika riigis on milline riigikeel. Enamasti olid need endiste koloniseerijate keeled. Ma ei mäletanud, kas Sairis kui endises Belgia Kongos on selleks ainult prantsuse keel või ka Belgia teine riigikeel vallooni keel. Arvati, et igast tähtsamast loomaliigist on nüüd üks loom olemas, aga ma panin tähele, et kuigi on olemas tiiger, ei ole veel lõvi. Lõvi oleks olnud tähtis, sest lapsena nägin ma lõvisid. Teisi kaslasi ei olnud vaja. Mulle tundus, et nüüd on lõvi olemas ja temast tuleb eemale hoida. Toas olid mõned inimesed ja üks ahv. Hakkasin sellele ahvile joonistamist õpetama. Ta oli maailmas esimene ahv, kellele seda õpetati. Ütlesin ahvile, et ta võtaks pliiatsi kätte ja teeks sellega sellise kujuga joont, nagu on kujutatav asi. Ahv võttis kollase pliiatsi ja hakkas joonistama lõvi. Ta joonistas kõigepealt lõvi ümmargused silmaterad, seejärel tegi neile horisontaalse punase kriipsu. Lõvi keha maalis ahv algul kollase ja punase värviga, siis lisas ka tumedamat värvi. Üks inimene tahtis aidata ahvil värvi laiali hõõruda, aga ma keelasin seda inimest, sest minu arvates pidi ahv pildi üksi valmis saama. Kui ahvil oli pilt juba peaaegu valmis, kallas ta pintsliloputusvette poole jagu viina, et veel pilti natuke üle värvida.

0 vastukaja: