Otsiti kuriteo süüdlast. Uurija võttis ühendust nelja punktiga välisriikides, et saada teada, millised Eesti autod on sealt läbi sõitnud. Selgus, et kõiki neid punkte oli Eesti autodest läbinud vaid ühe poliitiku juhitu. Nüüd tegi uurija järelduse, et Saksamaal uppunud auto uppus sellepärast, et selle Eesti poliitiku auto oli temaga kokku põrganud. Eesti pollitik, kes vedas peaministrit, oli ise ka algul autoga vee alla paiskunud, aga sealt välja sõitnud. Pääsemise järel oli ta öelnud peaministrile, et päästis selle elu, peaminister vastutasuks kuulutagu välja erakorralised valimised ja valimiste järel võtku tema seni opositsioonis olnud partei valitsusse. See oli olnud nali, aga peaminister oli seda tõsiselt võtnud. Igasugust õnnetuses osalemist oli seni eitatud. Nüüd oli sõna juhtivatel poliitikutel. Peaminister ütles, et nad annavad allkirja selle kohta, kas valitsus on valetanud või mitte, ja ka selle kohta, kas peaminister on valetanud. Aga allkirjalehed jäid täitmata. See tähendas, et uurija sõnu ei kinnitatud ega lükatud ka ümber. Karistust õnnetuse põhjustamise eest ei olnud tõendite puudusel oodata, aga poliitikud ei tahtnud jätta muljet, et nad annavad valeallkirja. Oli hääletatud selle üle, kas korraldada erakorralised valimised. Kahe opositsioonipartei saadikud, millest üks oli Koonderakond, olid täies koosseisus valimiste vastu, sest nad tahtsid, et valitsus kuriteo järel ametisse jäämisega ebapopulaarsust koguks. Et ka võimuparteide hääled lõhenesid, siis valimisi ei tulnudki.
Uudistes teatati, et ühes Aafrika riigis on kaheksa inimest köha kätte surnud. Anti mõista, nagu oleks oodata ülemaailmse epideemis puhkemist. Läkaköha vastu oli Tartus varem tehtud keemiaravi, aga aastal 1978 oli see lõpetatud, sest läkaköha ohtu enam ei olnud ja keemiaravi peeti teisest otsast tervist kahjustavaks. Nüüd asus endises keemiaravihoones Soome saatkond ja kultuurikeskus. Aga selle uudise peale hakati hoone vanu funktsioone kohe taastama. Mina mõtlesin, et selliseid haigusi, mis mõned ohvrid nõuavad, on maailmas arvatavasti kogu aeg olnud, aga nüüd on hakatud neid uudistesse panema, et tekitada paanikat ravimitööstuse kasumi suurendamise eesmärgil. Leidsin, et kuni ohvreid on vaid ühes Aafrika riigis, isegi mitte kahes, ei ole paanikaks põhjust. Televiisoris hakati näitama spordivõistlust. Vaatajate hulgast pahandati, et miks võistleb üks naine üleni palja ülakehaga. Selliseid asju oli varem ka olnud. Vabandasin seda naist sellega, et tal ei ole erilisi kehavorme. Nüüd pani naine midagi selga, aga jättis nööbid eest lahti.
Hakkasin lugema vanaema poolt laenatud raamatut "20 000 ljööd vee all". Mulle meenus, et seda polnud vist vaja laenata, sest raamat peaks meil kodus ka olemas olema. Leidsin kontrollides Pille toa riiulist raamatu "10 000 ljööd vee all", mis oli vist siiski pisut erinev. Lugema hakates üllatusin, et raamat on tõlgitud vene keelest. Aga sellega oli seletatav, miks ma seda erinevalt teistest kodus olevatest selle sarja raamatutest varem lugenud ei olnud. Raamatus oli juttu ka kuiva maa sündmustest. Vene valitsejate nimed olid tõlgitud eriti eestipärasteks. Olin selle raamatu tegelane. Olin õpetaja ja läksin koos ühe õpilasega õpetajate tuppa. Õpilane rääkis, et tal oleks aine omandamiseks rohkem tunde vaja. Rääkisin selle peale, et rohkem tunde on võimalik saada istuma jäämisega. Mõne raskema haiguse korral jäetakse isegi kaks korda istuma. Natuke lisatunde on võimalik saada suvetööle jäämisega. Aga kuigi ma olen ise tunde andnud, ei pea ma tundides istumist väga oluliseks, vaid iseseisev õppimine on tõhusam. Mõne puhul mitte, kellel on hea kuulmismälu ja kellel jääb kõik tunnis räägitu meelde. Mõtlesin samal ajal, et kas see on ka kuulmismälu, kui jääb meelde, mida lugemise ajal kõrvus kuuleb. Õpilane hakkas mulle küsimusi esitama selle kohta, mida ta õppida tahtis. Kõigepealt küsis ta, mis on maakera ümbermõõt. Vastasin, et erinevatest kohtadest võetult võib see olla erinev. Kui võtta ümbermõõt pikkuskraadidelt 0 ja 180, on see üks, aga 90 kraadi pealt võttes võib olla teistsugune. Õpilane esitas mulle veel aastaid küsimusi. Tema õpetamine oligi raamatu põhisisu. Õpetamine toimus Nõukogude ajal. Õpetasin õpilasele kriitilist suhtumist kommunismi, aga mitte maksimaalselt negatiivset. Õpilane küsis mult, mis on Primorje krai. Vastasin, et see asub maailma keskpunktist pisut läänes. Maailma keskpunkt on Tadžikistan, kuigi saaks ka mõne muu punkti keskpunktiks valida. Nõukogude ajal oli Primorje krai Vene NFSV osa, mis oli Kesk-Aasia liiduvabariikidega ära lõigatud, aga ma ei tea, mis sellest nüüd on saanud.
laupäev, märts 17, 2007
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
0 vastukaja:
Postita kommentaar