esmaspäev, juuni 22, 2009

Jalad porised

Mina ja ema töötasime ühe naisteadlase raamatukäsikirja kallal. Ema ütles sellele teadlasele, et käsikirjas esinev sõna "redaktor" tähendab seda, kes sõnastust parandab. Mina arvasin ka nii, aga naisteadlane hüüdis, et ei tähenda, kuidas ema selle sõna tähenduse ära on unustanud. Näitasime sõnaraamatut, et selles on kirjas, et tähendab. Naine väitis, et selles sõnaraamatus seda kirjas ei ole. Kui ta läinud oli, võtsin hoopis seletussõnaraamatu. Seal oli antud sellele sõnale igasuguseid tähendusi, nii et miks meie tähendus ei oleks võinud kõlvata. Krister küsis ühel selle sõnaraamatu leheküljel, et miks kahe järjestikuse märksõna vahele palju lehekülgi ei jää. Krister oli ilmselt terve sõnaraamatu läbi lugenud, et sellise tähelepaneku tegi. Vaatasin, et kõnealuses kohas on mitu tähestiku tähte vahele jäänud.

Olin ühel tänaval ja lugesin raamatust, et kunagine ajalehetoimetaja oli ajalehe väljaandmisest nii rikkaks läinud, et asutas igasse Eesti maakonda kullapoe. Oli öeldud ka, mis aadressil see pood Tartus asus. Üks inimene küsis mult, mis tänaval see oli. Ütlesin talle kahe asutuse tänavad. Sellega sai minu tänane tööpäev kirjandusmuuseumis läbi. Homme tahtsin tagasi tulla, aga siis pidi olema pühade-eelne lühendatud tööpäev ja pühade ajal pidi muuseum päris suletud olema. Läksin maletrenni. Seda hakati ka parajasti sulgema. Vaatasin põrandale ja ütlesin, et tegin selle poriseks. Rei hüüdis: "Simo!" Tegelikult oli ainult üks porine jälg, igal sammul polnud pori pudenenud. Läksin pühkisin ukse ees jalamatil jalanõud puhtaks, seejärel sisenesin ruumi veel korraks. Üks tüdruk küsis mult, kas ma mäletan, mida ma tegin, kui tema esimest korda trenni tuli. Mul polnud isegi see tüdruk varasematest kordadest meelde jäänud. Ütlesin, et ei mäleta. Tema ütles, et tol korral tõstsin ma nuppe peale. Ma olin nii vana malemängija, et mind võisid nuppe peale tõstmas paljud näinud olla. Läksin koju. Nägin peeglist, et mul on nägu verine. See tuli külmakraadidest. Tahtsin rääkida, mida see tüdruk oli öelnud, aga ei leidnud sobivat hetke.

0 vastukaja: