esmaspäev, juuni 01, 2009

Köited riiulil

Ujusin ümber kanali. Liigutasin ainult käsi. Jalad olid nii nõrgad, et neid ma ei jaksanud liigutada. Korraks proovisin kätega põhjast hoogu tõugata, aga seda ma ei pidanud siiski õigeks. Kui olin kanali teises otsas, nägin kaldal suurt koera. Algul kartsin, et ta võib kallale tulla, aga näidati, et ta vastupidi tegeleb päästmisega. Ta päästis kõik vees ujuvad sokid kaldale. Tahtsin enne kanalile ringi peale saada kui ma üles ärkan. Aga olin teinud ainult kolmveerand ringi ja juba ma ärkasin. Mul oli oma ujumise teemaline blogi. Mulle anti luba kirjutada ka ühes teises ujumisblogis. Aga seal ma kirjutada ei tahtnud, sest seal avaldati ujumisvõistluste tulemusi, samal ajal kui minu blogis oli üldisem jutt.

Kõndisime läbi linna. Krister rääkis inimestest, kes teevad pidevalt poliitilisi avaldusi, on kõige vastu ja keegi ei võta neid tõsiselt. Vastasin, et neile, kes Nõukogude ajal vangis olid, ei saa meeldida, et kommunistid endiselt võimul on. Meiega koos kõndis ka Savisaar, kes vaikis. Kõndisime läbi raamatukogu lugemissaali. Riiulil olid vaatamiseks väljas eelmise aasta ajalehtede köited ja edasi tuli putka nende eest maksmiseks. Ütlesin, et kui ajalehed on klaasi taga, siis nad ei ole tasuta. Erik vastas, et kõik ei ole klaasi taga. Klaasita olid nende lehtede aastakäigud, mida tänavatel tasuta jagatakse. Võtsin ühe sellise köite kaasa. Siis hakkasin kahtlema, kas seda ikka tohtis endale võtta, võibolla oli mõeldud, et lugemissaalis lugemine on tasuta. Raamatukogu oli need lehed küll raha maksmata omandanud, aga oli neile siiski nahka köitmiseks kulutusi teinud. Läksime ühte klassiruumi. Tüdrukud istusid ringiratast ümber tagumise laua. Mina istusin nende ette. Triikisin riideid ja pärast seda tahtsin triikrauda püsti jahtuma panna, aga ta ei jäänud. Isa pahandas, et pikali paneb see teki põlema, kuigi ma ei pannudki seda pikali, vaid hoidsin käes, kuni ta jahtus. Vaatasin, et järgmised triikraua kasutajad tegid sama moodi. Ühes maakohas toimus klassikokkutulek. Teistele see koht väga meeldis. Korraldasin samas kohas samaaegselt oma isiklike tuttavate kokkutuleku.

0 vastukaja: