kolmapäev, juuni 10, 2009

Kommenteeritud ajakiri

Olime Peedul. Seal tiirutas ringi suur koer, kellest ma püüdsin eemale hoida. Läksime vendade ja Arnoga Tartusse, aga koer tuli meiega kaasa. Ma ei jäänud Tartu raudteejaama koos teistega seisma, vaid läksin kohe koju, et koerast lahti saada. Arnot ja koera nimetati juba pühakuteks. Arno ja koer asusid kahekesi tagasiteele Peedu suunas. Kartsin, et kuigi koer on seni hästi käitunud, muutub ta tagasiteel Arno vastu agressiivseks. Naabreid, kelle koer see oli, enam Peedul ei elanud. Nüüd elas koer koos ühe inimesega meie aia saunas. Järgmisel päeval käis Toomas mulle kodus peale, et ma temaga koos Peedule läheksin. Vastasin, et ei lähe, sest alles ma sealt tulin. Veel päev hiljem olime perega raudteejaamas, et Peedule sõita. Vahetasin sokid ära ja teatasin, et ma ikkagi ei tule Peedule. Läksin üksi koju.

Meil oli külas üks soome naine. Ta meenutas, et ma kinkisin talle oma raamatu, ja küsis, mis on minu järgmine raamat. Vastasin, et ma pole järgmist raamatut kirjutama hakanud. Naine lahkus korterist. Mõtlesin, et millise naisega nüüd täpselt tegemist oli. Oli mitu tuttavat soome naist. Sellest, kes ta täpselt oli, sõltus, kas ma olin talle kinkinud oma viimase või eelviimase raamatu. Mõtlesin, et isal ja emal käivad pidevalt külalised, aga mul pole pärast kooli lõppu ükski klassikaaslane külas käinud. Siis meenus, et Erik siiski ühe korra käis. Mõtlesin kirjutada poeesia listi, et kui selle liikmetele minu luuletused ei meeldi, lugegu nad siis vähemalt Klausi raamatut. Klausi luuletused olid tehniliselt minu omadest paremad, aga isegi tema raamatut polnud läbi müüdud. Mina, isa ja Klaus kirjutasime kõik sarnases stiilis.

Lugesin Oudekki võrguajakirja. Esimesena lugesin sealt tema ema artiklit oma tervislikust seisundist. Onu oli soovitanud tal rahuneda. Ta paistis olevat ühtaegu Oudekki ja tema ema onu. Oudekki ema kirjutas veel, et pärast Ameerikasse minemist tuli Piret esimest korda Eestisse alles kümme aastat hiljem. Onu oli soovitanud sellega leppida, et Piret Ameerikas elab. Piret oli esimest korda Eestis käinud maad mööda ja igal järgmisel aastal üks kord lennukiga. Pille oli vist ka öelnud, et esimest korda sõitis Piret Ameerikast Eestisse rongiga. Raudtee tuli ilmselt läbi Alaska ja Siberi. Lugesin võrguajakirja paberilt. Kui avaldati uus artikkel, kandus see ka sellele paberile. Tegemist oli sellise versiooniga, kus artiklite avaraamidesse oli lisatud Rauna kommentaare. Tervislikust seisundist rääkivale artiklile oli Raun andnud negatiivse tähenduse. Kõige hullem märk, mis ta oli ühele artiklile pannud, oli suures kirjas "PAHA HAIS". Seda artiklit ma ei lugenud. Seal võis olla Oudekki üleskutse kommunismi taastamiseks. Selleks, et kommentaare lisada, pidi Raun kõik selle ajakirja artiklid kiiresti läbi lugema. Oli võimalik lugeda ka Oudekki enda versiooni, kus neid kommentaare ei olnud. Ma ei olnud kindel, kas kommentaaride lisamine on seaduslik. Aga tuli meelde, et Oudekki lisab ise ka teistele kommentaare.

0 vastukaja: