esmaspäev, september 26, 2011

Uus leiukoht

Eile kaalusin, kas kirjutada õhtul mälestusi või ajaloost. Plaane muutis venna küllakutse. Pärast külas käimist oli juba vaja fotosid avaldada. Venna poolt tõin kaasa dokumente, mida võiks samuti blogis avaldada. Täna vist unenäosissekannet ei tule. Ärkasin selle peale, et külla saabus vennapoeg. Ta hakkas kohe mind otsima. Siis ma tõusin juba üles, ilma unenägusid korralikult läbi mõtlemata. Väga väärtuslikke unenägusid täna ei olnudki. Ühes unenäos olid inimesed üksteisele helistanud, et minu tütar on 14-aastane. Nad olid blogi lugedes unenäokirjeldusi uskuma jäänud. Eile ma muutsin päevaplaani unenäo mõjul. Olin mõelnud, et hakkan tegema maletrenni ainult võistluste eelsel päeval, et ajaloo lugemiseks aega kokku hoida. Aga maleteemalise unenäo järel huvitas male mind rohkem kui ajalugu. Eile tegelesin malega kaks tundi ja enne seda veel umbes pool tundi rendžuga. Rendžut mängisin iseendaga viis mängu, kus seis jäi 4:1 avakäigu teinud värvi kasuks. Ma pole kindel, kas õigete reeglite järgi viigi võimalus on olemas või mitte. Mina mängisin nii, et viigivõimalust ei ole. Muidu tuleks sageli viik. Viik tähendab rootsi keele põhjal järve. Haapsalus on Suur viik ja Väike viik. Seal linnas suvitasin oma teada aastal 1985. Ema püüdis seda vaidlustada, arvates, et see võis olla hoopis 1981. Aga 1985 olin ma kaks korda vanem kui 1981 ja mõtlesin teist moodi. 1981 ei olevat ma veel lugeda osanud, aga Haapsalus jäin raamatupoes paksu raamatut lugema ja see osteti minu nõudmisel ära. Isa ei ostnud seda hea meelega, vist kommunistliku sisu tõttu. See oli küll lasteraamat. Joosepile loeti täna ette lasteraamatut "Muna". Kui raamatuga oli lõpuni jõutud, tuli Joosepi nõudmisel kohe otsast peale alustada. Mind ajas lapsena see raamat nutma, aga Joosep hoopis naeris. Naeris ta küll selle üle, kuidas haraka kädistamist järgi tehti. Pärast rääkis Joosep, et ta on Aino ja tahtis, et talle valmistataks muna. Valmistati mängumuna. Mina võtsin kaks palli ja ütlesin, et need on suurte lindude munad. Joosep sõi need ka ära. Päris laua ääres sõi Joosep täna suppi, aga ei tahtnud liha. Mina sõin liha ja kooki, aga ei tahtnud suppi. Kooki tehti õuntega. Sõnad õun ja õnn on sarnased. Facebookis kirjutati täna õnnest. Minu onu ütles lapsena, et õnn on see, kui vaene inimene midagi leiab. Vanasõna ütleb, et kes otsib, see leiab. Otsingumootorit võiks nimetada leiukohaks. Või on leiukohad need, kuhu tema abil jõuab. Peidukohti on parem mitte võrku ühendada. Või on peidukoht isiklik postkast, mille võrguga ühendamine on küll vajalik, aga seda ei tasu teha võõra silma all. Kasulapsel tuleb vahel võõrasemaga nelja silma all rääkida. Lastekodulapsed igatsevad leida võõrasema, kes nad lastekodust ära viiks. Võõrtööjõu sissetoomise järel muutub kodumaa põliselanikele võõramaks. Grenzstein ütles kõnes, et tööd on palju, aga töötegijaid vähe. Tõnisson ütles, et tööd jätkub kõigile. Töö puudust mul ei ole, raskem on töö eest tasu saada. Vanasõna ütleb, et kes ei tööta, see ei söö. Tegelikult sunnitöölistele ei anta ka süia.

0 vastukaja: