laupäev, september 03, 2011

Päike maantee ääres

Istusin maantee ääres päikese käes rohu peal. Kui minu peale hakkas paistma päikese asemel vari, läksin edasi. Aga nüüd sattusin veel varjulisemasse kohta. Läksin kaugemale tagasi, kus paistis veel päike. Aga kauaks ei saanud seda jätkuda, sest ta oli loojumas. Vaatasin, et kaugelt paistev mets on ilus. Metsas sees võibolla poleks nii ilus olnud. Ühes kirjandusteoses oli öeldud, et tahaks metsa taha minna. Juhan Liiv oli kirjutanud, et kui seda metsa ees ei oleks. Seda oli palju tsiteeritud. Aga mitte metsavaenulikkuse tõttu, vaid sellepärast, et selles väljendus peategelase soov haridust saada. Üks tüdruk rääkis teisele, et teine oli juba enne abiellumist oma tulevase abikaasaga koolis kümme minutit järjest rääkinud ja pärast seda teise ruumi õnneliku näoga läinud. Nad olid tundi hiljaks jäänud, sest kell seisis.

*
Algas veerandi esimene keemia tund. Eelmisel veerandil ei olnud ma nendes käinud. Aga direktor ei teinud mulle selle eest etteheiteid. Õpilastel oli lubatud mõnest ainest loobuda, võibolla direktor arvas, et olin seda teinud ka keemiaga. Küsisin Sandrilt, millega nad eelmisel veerandil tegelesid. Sander vastas, et nad õppisid kogu veerand seda, mille mina segi ajasin - prootoneid ja neutroneid. Ma tegin prootonitel ja neutronitel väga hästi vahet. Juhul kui ma neid segi olin ajanud, siis ainult keelekomistuse tõttu. Aga ma ei kommenteerinud. Otsisin kotist õpikut, aga ei leidnud. Olin mõelnud, et hakkan kõiki asju õppima ja kõike kaasas kandma, aga olin jälle seda teha unustanud. Meil oli laual kolme inimese peale ainult üks õpik, mis oli Sandri oma. Algul oli see minu ja Sandri vahel, aga Sander sai kiiresti loetud ja siis panime selle minu ja Arieli vahele. Direktor tuli minu juurde ja ütles, et mul on juuksed pesemata. Ta küsis, kas pool nädalat. Vastasin, et paar päeva. Mul oli kombeks pesta pead kord nädalas, aga direktori jutu peale kaalusin, kas pesta see juba täna ära. Direktor ütles, et ma kirjutan lollusi, ma olevat kirjutanud midagi günekoloogist. Vastasin, et oma teada pole ma kunagi üheski lauses sõna günekoloog kasutanud.

0 vastukaja: