laupäev, september 17, 2011

Jälitajad tulid meie poolele

Putin võttis kätte vahtkustuti ja tulistas sellega laua peal olevaid kartuleid ja mind. Ütlesin, et söök on söömiseks. Igaüks ei julgenud Putinile vastu hakata. Istusin liivakastis ja kaevasin liiva sisse käike üles ja alla. Olin neid kaevanud ka vanasti, aga nüüd kaevasin natuke teist moodi. Nägin ühte eset ja mõtlesin, et võiks kaevata sellega, et ei peaks palja käega kraapima. Vend kaevas oma käiku. Kaevasin enda käigu ja tema käigu kokku. Need lõikusid nii üksteise lähedal, et vahele jäi ainult väike sild. Kõndisin mööda tänavat. Vastu tuli igasuguseid Venemaa sõjamasinaid. See oli nagu Nõukogude ajal. Põgenesime joostes läbi metsa. Meid hakkasid taga ajama meist väiksemad poisid, kes järgnesid meile kuulmise järgi. Lõpuks jäime ühe maja juures seisma. Väiksemad poisid jõudsid meile järele. Nad ütlesid, et ühed inimesed on tagaotsitavad ja meie oleme väga nende moodi. Selgitasime, miks me põgeneme. Väiksemad poisid tulid meie poolele üle. Aga üks ei tulnud, vaid läks tuldud teed tagasi, et kutsuda abi meie kinnivõtmiseks. Hakkasime uuesti joostes põgenema, nüüd juba ülejäänud väiksemate poistega koos.

*
Läksin ühte majja ruumi 206. Seal kohtusin Sveni ja Karbaga. Nädal hiljem läksin jälle sinna ruumi. Seal olid jälle nemad kahekesi. Karba esitas mulle rea küsimusi, mille ma kõik ära vastasin. Kui olime lõpetanud, ütlesin, et Karba esitas mulle nii palju küsimusi, ma sain tema kohta kõik teada. Ise ma midagi küsima ei hakanud. Lahkusin sellest majast, et minna edasi meie endisesse kooli, kus tuli vist ka minna ruumi 206. Väljas oli pime. Tee peal tuli vastu inimesi, kellest tundsin näo järgi ära, et nad on tuttavad, kes on teel sinna ruumi, kust mina tulen. Raekoja platsil oli algamas vabaõhu kino. Ma võisin edasi minnes vaatajatele ette jääda. Koolis pidi vist täna klassikokkutulek toimuma. Eelmine oli toimunud eelmisel nädalal. Ma ei julgenud hästi majja sisse minna. Lõpuks läksin. Ütlesin valvelauas istujale: tere, me läheme korraks üles. Tema oli põrandad ära pesnud ja ma kartsin, et ilma vahetusjalanõudeta määrime meie need ära. Ülevalt me kedagi ei leidnud. Läksime majast välja. Erik küsis, kui sageli klassikokkutulekud toimuvad. Vastasin, et mina ei tea. Väljas vaatasime, et ruumis 206 tuli põleb. Läksime majja tagasi. Nüüd leidsin, et õhtul majas liikumine ei ole mingi kuritegu, sest siin on palju inimesi trennides. Ruumi 206 ust oli raske leida, sest maja oli ümber ehitatud. Eelmine kord me ei olnudki leidnud, aga nüüd lõpuks leidsime. Uksed paiknesid kolmekaupa.

*
Ma ei saanud aru, miks naabermaja elanikele ei meeldinud, kui ma olin kirjutanud, et nende majal on trepikojauksed kahel küljel. Võibolla sellepärast, et tagumisel küljel oli neil ainult kolm ust - otstes ja keskel. Aga kontrollides selgus, et uksed olid seal ka kõikidel trepikodadel, kuigi kõik ei paistnud nii hästi välja. Iga tagaukse juures oli pangaautomaat. Naabrid võisid pahandama hakata, miks ma nende maja automaadist raha välja võtan. Selle peale oleksin öelnud, et minu maja uste juures pangaautomaate ei ole. Ühe naabermaja ukse juures kapis hoidsin oma asju. Seal oli mul kolm sinist karpi. Võõrad võisid minu blogist lugeda, et sinised karbid on mulle millegi poolest tähtsad, ja minna uurima, mis seal täpselt on. Ühes karbis olid ainult maleülesanded. Need minu asjad, mis seisid minu enda trepikojas, olid trepikojauksega kaitstud, aga naabermaja ukse juures olevaid asju ei kaitsnud miski. Mõtlesin, et võiks juhtuda, et vanaduses elan haiglas, kus mul pole enam rohkem asju, kui üks kapp voodi kõrval. Või parem oleks, kui see ei juhtuks, aga see võib sellest hoolimata juhtuda. Kui ma seal haiglas elaks, oleks mul seljataga kuulsusrikas minevik. Ma oleksin olnud oma elust kümme aastat välismaale röövitud. Ja enne välismaale röövimist oleksin Eestis ka kaks korda vangis olnud. Esimene kord läheksin vangi kaheks aastaks. Järgmisel korral mõistetaks mulle juba kolm aastat vanglakaristust, sest kordaksin sama kuritegu, mis esimesel korral. Aga juba aasta pärast saaksin amnestiaga vabaks, sest Riigikogu tühistaks seaduse, mille alusel mind vangi pandi.

0 vastukaja: