neljapäev, september 15, 2011

Sahtlist saab asju teada

Tegime lahti peremehe seifi. See oli täis kuld- ja hõberahasid. Need seisid seal juba nii vanast ajast, et selline raha ei olnud enam käibel. Aga kuld ja hõbe maksid endiselt sama palju ja selle sai rahaks teha. Ujusin üle kanali.

*
Minu suure toa sahtel oli pärani lahti. Meil oli külas Veljo, kes vaatas eemalt sahtli sisu. Sahtlis oli igasuguseid joonistusi ja kirjutusi. Need olid natuke kortsus. Ütlesin, et iga sahtli kordategemisega läheb osa asju kaotsi, aga samal ajal tuleb uusi juurde. Leidsin mitte meeles olnud paberi, millele oli kirjutatud, et Haapsalus Pillega malet mängides jäi seis 2:5. Mul polnud meeles, et me seal nii palju partiisid mängisime. Ma polnud kindel, kumb sai kaks ja kumb viis punkti. Arvatavasti sai Pille rohkem, sest mul oli meeles, et tema oli tugevam. Ütlesin selle tulemuse Pillele. Väiksed lapsed olid saanud kätte kabenupud ja need olid põrandal laiali. Tuli kõik üles otsida. Klaus rääkis, et väike laps, kes ei oska veel õieti rääkidagi, on kabelaua väljade nimed juba selgeks saanud.

*
Kõndisin kooli poole. Täna pidi toimuma proovikirjand. Mõtlesin, et mõtlen kirjandi sisu juba kõndides välja. Kirjutan näiteks hariduse tähtsusest. Aga eelmises proovikirjandis ma vist juba sellest kirjutasin ja siis sain kahe. Tänaseks oli üks raamat läbi lugeda. Ma olin kogu aeg unenägudes mõelnud, et mina lõpueksamitele ei lähe. Aga nüüd mõtlesin, et ma lähen sinna küll. Praegu on nendeni veel paar kuud aega ja ma jõuan kõik selgeks õppida nagu eelmiselgi keskkooli lõpetamisel. Selleks loobun nagu eelminegi kord mõneks ajaks maletreeningutest.

*
Eurolisti tuli kiri inimeselt, kes ei olnud seal varem kirjutanud. Ta kirjutas ainult paar lauset. Mõtlesin vastata, et ma ootan kirja temalt. Teiste jutud korduvad, aga tema on uus kirjutaja ja võiks oma seisukohti pikemalt tutvustada. Istusin kooli saalis. Laval nägin mõnda inimest, kellest üks oli selle kirja saatja. Selgus, et ta oli laps. Ootasin koridoris arsti vastuvõttu. Üks klassivend tuli ja puudutas mind. Ütlesin, et talle meeldib, kui teda patsutatakse, aga mina seda ei kannata. Teine klassivend ütles: "Sõbranna tahab veel kommi." Vastasin: "Ei taha."

0 vastukaja: