kolmapäev, juuli 02, 2014

Ajalooteadus ja ajaloo aine

Mul oli magistriõppe diplom käes, aga magistritöö kirjutamine oli alles pooleli. Mul ei olnud selle lõpetamiseks millalgi aega, sest võtsin kogu aeg uusi töid ette. Mõtlesin, et kui praeguse töö valmis saan, siis lähen ülikoolist küsima, ega ma ei ole veel õppeaega ületanud. Kui ei ole, siis ei võta ma uut tööd, vaid kirjutan magistritöö valmis. Ütlesin, et mul oli eelmise uurimistöö teema fašismi ainestik ajalehtedes ja praegusel fašism ajalehtedes, aga ma ei tea, mis neil vahet on. Poiss, kellele ma seda ütlesin, vastas kurja häälega, et ma saan alles nüüd aru, et ajalugu ei ole kõige kergem, vaid kõige raskem teadus. Ta ütles seda sellepärast, et olin koduleheküljel kirjutanud, et läksin ajalugu õppima sellepärast, et see oli minu jaoks kõige kergem aine. Mõtlesin, et ajaloo aine ja ajalooteadus ei ole üks ja seesama, sest osadest ajaloo õppijatest ei tule teadlased, vaid õpetajad. Kui ajalugu on raske, siis ta ei ole sellepärast minu jaoks raske, sest mul on just ajalooanne.

0 vastukaja: