kolmapäev, juuli 09, 2014

Referaat keisrist

Vaatasin sahtlit läbi. Sealt tulid välja ülikooliaegsed uurimistööd. Ühte referaati olin hakanud kirjutama õppejõule, kelle olemasolu polnud mul praeguseks üldse meeles. Üliõpilastele oli pakutud võimalust kirjutada ajakirjas avaldatud artiklite kokkuvõtteid. Olin kirjutanud ükskord referaadi raamatu "Aleksander III" kohta. Mul oli meeles, et Aleksander III oli liberaalsem valitseja kui talle eelnenud Aleksander II, aga Aleksander III-le tehti rohkem atentaate. Aga referaadist avanes teistsugune pilt. Selle järgi olid Aleksander III-l üleloomulikud võimed. Ta tekitas kahe asja kokkusattumusi. Ta jäi Vene kodusõjas kaotajaks, kommunistid võtsid ta vangi ja lasid maha. Natuke enne kinnivõtmist nägi ta oma saatust ette, aga oli täiesti rahulik. Panin selle referaadi oma blogisse. Aga referaadiga oli kaasas üks kahjulik täiendus, mis hakkas blogist sõnu kustutama. Võtsin referaadi uuesti maha. Aga Klaus ütles, et sellest täiendusest ei saa ma kunagi lahti, see kustutab mul ühe sissekande teise järel. Läksin arhiivi. Tahtsin vaadata sedelkataloogi. Aga mulle tuli meelde, et seda enam ei täiendata, uuemaid asju tuleb vaadata arvutist.

0 vastukaja: