neljapäev, juuli 17, 2014

Totalitarism

Ma olin kirjutanud proovikirjandi ühe raamatu kohta ja saanud hindeks kahe. Natuke varem olin kirjutanud kirjandi, mille eest olin saanud viie. Minu arvates need kirjandid olid ühe head ja õpetaja hindas suvaliselt. Aga raamatust kirjutasin natuke liiga lühidalt, mis õigustas hinde alla võtmist. Praegusel ajal mul enam raamatutest pikalt kirjutamisega probleeme ei olnud. Läksin matemaatika tundi. Lähenes lõpueksam, aga ma ei osanud matemaatikat üldse. Pidin seda õppima hakkama. Läksin klassi ette, et kirjutada endale tahvlilt vihikusse ülesande tekst. Ütlesin õpetajale, et minu kohani tahvlil kirjutatu ei paista. Olin seda juba varem blogis kirjutanud, nüüd ütlesin ka suuliselt. Selles klassiruumis oli väga tuhm tahvel. Martin tuli ja küsis mult, mis on vahet fašismil ja totalitarismil. Seletasin, et fašism on üks totalitarismi liik. Fašismi peetakse vahel totalitarismiks ja vahel mitte. Alati peetakse totalitarismiks Hitlerit ja Stalinit. Läksin kohale tagasi. Võtsin õpiku. Ütlesin õpetajale, et õpikust saab ka õppida. Õpetaja vastas, et õpikut ta näha ei taha. Tema õpetas meile vist lihtsustatult ja ei tahtnud, et me näeksime, et õpikus on jutt keerulisem. Tahvlile kirjutati uued ülesanded. Nüüd kirjutati tugevama joonega. Ütlesin, kust mina pean teadma, mis on muutuja ja mis sümbol.

0 vastukaja: