kolmapäev, juuni 19, 2019

Loengus nimetatu

Kuulasin Piirimäe loengut. Ta kirjutas loengus nimetatavad nimed tahvlile. Loengu lõpu poole ta seda enam ei teinud. Pärast loengu lõppu hakkasin konspektist nimesid ja numbreid pähe õppimiseks välja kirjutama. Nende kirjapildis, mida polnud tahvlile kirjutatud, ei olnud ma kindel. Piirimäe oli loengus öelnud, et Inglise revolutsioonile järgnes Oranž revolutsioon. Loogiline oli arvata, et see toimus aastal 1660, kui Inglise revolutsioon lõppes. Aga ma olin välja kirjutanud aastaarvu 1654. Loengu lõpus polnud asju võibolla sellepärast tahvlile kirjutatud, et nii lihtsaid asju pidi igaüks juba teadma, aga tõenäoliselt sellepärast, et loengu lõpetamisega läks kiireks. Vaatasin, et nende nimede ja daatumite pähe õppimine võtab nii palju aega, et kui õppida nädala kõikide loengute omad, siis jääb nädal lühikeseks. Kirjutasin neid välja koolimaja aknalaual. Minu juurde tuli üks klassivend. Ta küsis mult, kas ma ühte naist tunnen. Vastasin, et olen temaga kohtunud, aga ma ei tea, kus ta elab. Klassivend ütles, et see naine on nii tähtis inimene kui kirjastuse töötaja ema.

0 vastukaja: