neljapäev, juuli 21, 2005

Filmiarvustus

Unenäos oli Oudekki kirjutanud filmiarvustuse ja saatis selle e-mailiga mulle. Saatsin vastu enda kirjutatud arvustuse teise filmi kohta. Sellel arvustusel oli esimene lõik sarnase sõnastusega. Varsti saatis Oudekki mulle enda arvustuse parandatud variandi, kus ta oli esimese lõigu veelgi sarnasemaks teinud. Erinevuseks jäi vaid, et mina nimetasin vaadeldavat filmi tähtsaks ja Oudekki vähetähtsaks. Saatsime mõlemad arvustused ajakirjandusele. Mina saatsin natuke hiljem. Kaebasin emale, et Oudekki kirjutas minu pealt maha, mistõttu minu arvustus võibolla ei ilmu. Ema ütles, et siis on minu koduleheküljel võibolla Oudekki luuletusi ka. Järgmisel hommikul klassi minnes nägin, et Ivar loeb ajalehti. Tal oli lahti "Postimees" Kultuurkapitali rahasaajate nimekirja kohalt. Ütlesin: "Tuleta mulle meelde, kas ma seekord Kultuurkapitalilt midagi taotlesin." Meenus, et olin seekord küsinud lihttoetust. Lehest nägin, et ei olnud jälle midagi saanud. "Sirbi" teise lehekülje esimesel kahel veerul oli minu arvustus avaldatud. Kuna see ei olnud väga pikk, olid veerud tehtud kitsamad kui mõnikord. Võibolla oli teksti ka lühedatud. Oudekki arvustust lehes ei olnud. Mõtlesin, et minu oma avaldati, sest "Sirbi" toimetusest olin filmitoimetaja Tarmo Tedrega mänginud malet ja talle maleülesannete vastuseid saatnud, teda sageli asendava Jürgen Roostega, kellel oli lehes antud sama telefoninumber, olin ühisele avaldusele alla kirjutanud ja peatoimetaja Mihkel Mutt käis emaga samal kursusel. "Sirp" ja "Tuna" olid erinevalt mõnest teisest väljaandest avaldanud kõik minu kaastööd. Mul oli Oudekkist kahju, et just minu arvustus avaldati ja tema oma välja jäi. Tahtsin talle kirjutada, et selline võistlemine on ebameeldiv. Aga ei kirjutanud, sest mõtlesin edasi, et tema oma võidakse veel mõnel järgmisel päeval avaldada ja võibolla mõnes teises väljaandes, sest ma ei teadnud üldse, millisele väljaandele ta oma teksti saatis. Mina ei teadnud filmidest tegelikult erinevalt Oudekkist ja toimetuse liikmetest midagi ja ei mäletanud isegi, millist filmi ma arvustanud olin ja mida selle kohta kirjutanud.

Unenägusid oli veel, aga neid ei kirjuta, muidu peaks mainima, kes seal enesetapukatse tegi, sest ilma nime kirja panemata kaotab antud tekst suurema tähenduse.