laupäev, juuli 30, 2005

Töövõime, riidehoid, partei

Esimeses unenäos taheti näha ühte minu paberilehte. Ma ei olnud nõus seda mitte mingil juhul näitama, sest sellel oli kamba koosoleku protokoll. Mõtlesin paberi ära põletada, et oleks kindel, et keegi seda ei loe.

Tõnu rääkis, et Krister oli pannud internetti fotosid, millest ühe alla oli kirjutanud, et ma olen eelmisest kokkusaamisest saadik kaks meetrit kasvanud, minu lemmikajaleht on kindlasti "Edasi" (kaasaegne tasuta jagatav leht) ja ma ei viitsi tööd teha. Tahtsin selle koha internetist otsingumootori abil üles otsida ja kirjutada sinna kommentaariks, et ma ei ole vahepeal kasvanud, pigem sentimeeter või kaks lühemaks jäänud, ja ma ei loe "Edasit". Hilisemas unenäos tahtsin kirjutada ka, et mul oli oma kursusel kõige suurem töövõime - seda oli näha sellest, kuidas ma sisseastumiseksamiks valmistusin, kuidas ma kõigis loengutes käisin, õppisin eksamiteks kõigist kõige kauem, sessiooni algusest lõpuni, ja kuigi magistrantuuris olin kaua, tuli see sellest, et tegin ainuüksi ajalehtedest väljakirjutusi rohkem kaustikutäisi kui ma oskan öelda.

Kooli riidehoius panin oma riided tavaliselt ette, nüüd olin need pannud taha ja ei tundnud neid pimedas ära. Üks mees rääkis meile riidehoiu ajalugu. Ta ütles, et oli olnud selline koolionu, kes tahtis teha tagumisse riidehoiuruumi tööriistakuuri, ja kuigi seda ei tahetud, tegi ta ikkagi. Küsisin, kas ma mõtlesin ise välja või oligi ükskord nurga peal olevas riidehoiuruumis ajaleheputka. Mees kinnitas, et oli.

Tallinnas käies olin bussijaamas ostnud Tallinna kaardi, mille järgi linnas liikunud. Mõtlesin, et pean vist järgmisel korral järgmise kaardi ostma, sest Tallinn muutub väga kiiresti.

Leidsin Iseseisvuspartei kodulehekülje, kus olid tähtsamate selle partei liikmete nimed. Kirjutasin neile, et astun ka sellesse parteisse. Kohe seejärel mõtlesin, et mulle see partei ikka hästi ei meeldi ja pealegi ei saa ma selle liikmeks olles astuda rohelisse parteisse, mis mulle natuke rohkem meeldib, mistõttu kirjutasin, et tegelikult astun Iseseisvusparteist välja. Kui uuesti nende koduleheküljele vaatasin, oli ka minu liikmeksolek seal ära märgitud, koos sellega, et minut peale parteisse astumist tahtsin sealt välja astuda, aga see soov on kehtetu, sest see oli ristpostitusega. Sain selgeks, et partei liikmed on pettuse teel kogutud. Leidsin, et nende arvamus minu liikmeksolekust ei takista mul järgmisse parteisse astumist, sest ma pole paberil liikmeks astumise kohta allkirja andnud.

Nägin Särgavat. Rääkisin talle, mida Tõnu oli rääkinud, et ta internetis nägi. Särgava ütles mulle varsti, et ma rohkem ei räägiks, sest võidakse pealt kuulda.

Tulin klassi 302 poolt. Mulle tuli vastu õpetaja Maimre. Ta küsis, et kas ma õpin nüüd ajalugu või kõigepealt mehhaanikuks, sest ta oli mind kahe kuu eest (juunis) ülikoolis näinud. Ütlesin, et füüsikat ma vähemalt sel aastal õppima ei läinud ja ajalugu ka edasi ei õpi, sest ma poleks kindlasti magistrantuuris, ei, doktorantuuris tasuta kohale pääsenud. Läksin edasi ja ka Maimre pööras ringi ja tuli minuga kaasa. Sõitsin tiivatrepist käsipuu najal alla. Maimre sõitis ka, sest ta oli lugenud minu unenägu, kuidas ta mind sellel trepil taga ajab. Mina puutusin sõites jalgadega treppi, temal olid jalad õhus ja ta liikus kiiremini. Hakkasime koos koju minema ja ta muutus kellekski teiseks.