kolmapäev, juuli 25, 2007

Bioloogia eksam

Kuigi mul oli ülikool lõpetatud, käisin tegemas bioloogia sisseastumiseksamit, et vaadata, kui palju ma punkte saan. Nüüd vaatasin videot sellest, kuidas hinded teatavaks tehti. Minu kohta näidatud kaadritest osadest oli näha, et ma olin närvipinge all. Minu arvates neid ei oleks tohtinud näidata. Vaatajad tegid neid kaadreid nähes iroonilisi märkusi. Sissesaanute nimekiri rippus tahvlil. Seal oli minu omaga sarnane perekonnanimi, aga ma ei teadnud, kas selle all on mõeldud mind, sest mõned tähed olid valed. Siis tõi õppejõud oma märkmiku, kust võis eksamihinnet vaadata. Kui märkmik minu kätte jõudis, ei leidnud ma sealt õiget lehekülge. Õppejõud keeras ise õige lehekülje lahti. Nüüd nägin, et olin saanud 30 osavõtja hulgas 14. koha. Ikkagi esimeses pooles. Seega võisin tulla esimesse poolde igal erialal. Aga kuna eksam oli toimunud kahes ruumis, siis ma ei teadnud, kas 30 inimest oli olnud minuga samas ruumis või kahes ruumis kokku. Samuti ei teadnud ma, kas ma sain 14. kohaga bioloogia osakonda sisse, sest ma ei teadnud vastuvõetavate arvu. Aga hakkasin mõtlema, et 30-liikmeline nimekiri võibki olla hoopis vastuvõetute nimekiri. Siis mul läks väga hästi, arvestades sellega, et ma vist üldse eksamiks ei õppinud. Ma polnud praegugi kindel, milline on kõige kõrgem aste seltsist, klassist ja hõimust. Igatahes on teadlased välja mõelnud väga põhjaliku liigituse. Oleks võinud arvata, et ma tegin bioloogia eksami selleks, et hakata õppima Helinaga samal kursusel, aga tegelikult tegin mina eksami Tartu ja tema Tallinna ülikooli. Ma polnud siiski päris kindel, kas ta ei saa veel Tartusse üle tulla.

Lompides ujusid kalad. Need olid krevetid ehk räimemaimud. Küsisin, kuidas nad linna said, kas roomasid. Vastati, et nad tulid kraavi mööda. Nüüd nägin tee kõrval kraavi, mida olin kunagi tundnud, aga vahepeal ära unustanud. Selle kraavi abil juhiti linnast välja äravoolukaevude vett. Tänavalt hakati otsima ühe riigi ühte seadust. Tänavale olid maetud hukatud. Neid oli ka majaukse ees. Nende kohale kaaluti panna silda, et ei peaks surnuid tallama. Minu arvates oleks maapinnale pandud sillal käimine samuti surnute tallamine olnud, nad oleks tulnud hoopis ümber matta. Üks vend pani iga natukese maa tagant mõne raamatu üks riiulivahe madalamalt kõige kõrgemasse riiulivahesse. Palusin kontrollida, mida ta teeb, sest eile proovis ta maja õhku lasta, võibolla tahab ta täna sedasama teha, võibolla kogub ta õhkulaskmiseks sobivat paberit. Vend ütles selle peale, et ega ta eile maja õhku lasta ei tahtnud, vaid ainult korstnatoru. Ema küsis, kus on plaat teatud lauluga. Vastasin, et selle lauluga plaati meil ei ole, see on Steinfeldti laul ja on hoopis CD-l. Ühe teise laulja samateemaline laul on mul veel lindil. Hakkasin oma sahtlist CD-d otsima. Leidsin selle teistsuguseks muutunud ümbrisega. Rahustasin ennast, et muutunud on see sellepärast, et see on unenägu.

0 vastukaja: