reede, märts 12, 2010

Malefolkloori III

Maletajate ütluste kolmas osa on natuke enesekesksem ja keskmiselt pikemate lõikudega. Kindlasti ei ole kõik tsitaadid päris täpsed, aga folkloori üks tunnus ongi see, et ta areneb edasi.

221) Sa ei mõista nooti.
222) Mina habemega meestega viiki ei lepi.
223) Pärast habeme mahaajamist: Ma mõtlesin, et ma teen teile täna jänku-onu ja võtan kapsapea kaasa. Aga see sai tee peal otsa.
224) Sõjaväest tulles: Ma ei kuule aplausi.
225) Kui te midagi teete, siis tehke meisterlikult.
226) Suurmeister käis d4 ja vastane ütles: “Alistun.”
227) Üks suurmeister käis esimesel käigul ratsu f3. Vastane vastas ratsu c6. Suurmeister käis järgmisel käigul ratsu tagasi. Vastane mõtles natuke ja käis ka tagasi. Et muidu kui võidab, siis ainult ühe käigu pärast.
228) Te kõik teate, milline on Tallinna maffia. Aga see pole veel midagi selle kõrval, milline on Paide maffia. Tallinna maffia vähemalt ei löö. Paide maffia lööb ka.
229) Vägisi tulevad mingid labakad mehed Tallinnast kohale.
230) Nüüd on SIMO RUNNEL Kerese raamatu autor! Kes sellist jama kokku kirjutab, nagu need kaks esimest peatükki olid?
231) Kas selle raamatu koostamise võimalust kellelegi teisele ka pakuti?
232) “Igavene tuli” on väga hea pealkiri. Igas mõttes hea.
233) Ma olen väga nõus selle pealkirjaga – “Igavene tuli”.
234) Sa olid midagi kirjutanud. Kerese kohta. Teil on peres palju lapsi ja kõik on andekad.
235) Ma lugesin su raamatu läbi. Algul ma arvasin, et on sama, mis Heueri oma, aga oli ikka teise nurga alt.
236) Kust seda raamatut osta saab? Poes ei olnud.
237) Ma olen mõnda su raamatut lugenud, aga ma ei mäleta, mis viimane oli.
238) Ma lugesin su blogi. Olid seal meie turniiridest kirjutanud.
239) Ma loen su blogi. Vähemalt kord kuus. Mina küll ei viitsiks midagi kirjutada. Selleks peab tohutult aega olema. Seal on nii palju asju – unenäod. Sul on vastavad geenid, su isa on see kuulus kirjanik. Partiisid ei vaata sealt keegi.
240) Kohtuvad kaks literaati – Runnel ja Sergo.
241) A: Oleks võinud parimale kirjanikule auhinna välja panna. Neid on siin kaks tükki – Runnel ja Sander.
B: Parimale patserile oleks võinud anda.
242) Ma olen teda kolm korda sama moodi võitnud. Aga vana inimene, unustab ära.
243) Tal on maru suhtumine. Teda kutsuti Eesti naiste meistrivõistlustele, aga ta ütles, et ma tean küll, miks nad mind sinna tahavad, nad tahavad mind poksikotiks, aga ma ei lähe.
244) Ma ei imesta millegi üle.
245) Pärast 45. eluaastat ei õpi enam mitte midagi. Üldist arusaamist võib parandada.
246) Igas vanuses õpib. Ma hakkasin vanana mängima ja alguses kaotasin kõigile, aga nüüd juba osasid võidan.
247) A: Ei tea, kas males vara alustamine tuleb kasuks.
B: Kes vara alustab, võib vara lõpetada.
C: See paneb aju ehituse paika.
248) A: “Postimees” maleülesandeid avaldab.
B: Mina avaldan “Postimehes” maleülesandeid.
249) Kui keegi Kärnerit õpetama hakkab, siis ta ütleb, et mina olen rahvusvaheline meister, kas sina oled suurmeister. Külaots olevat selle peale vastanud: “Olen küll.”
250) A: Näita seisu. Jutt ei maksa mitte midagi.
B: Ärge nii tähtsaks minge.
251) Anna laua alt jalaga.
252) A: Sven kui kaotab võib vastast jalaga lüia.
B: Ta lööb rohkem ennast jalaga.
253) Mis mina vana veteran avangutest tean.
254) Veteranil on ülempiir ka. 100-aastane ei ole enam veteran.
255) Nii noorel mehel ei ole veel kaotamisõigust.
256) Kas sul oli kodulehekülg ka? Ma lõin otsingumootorisse sõna “male” ja leidsin selle. See tuli esimese kümne otsinguvaste hulgas. Päris head partiid. Aga kommentaarid olid karmid. Selle üle, mis Reimaa kohta oli kirjutatud, ma naersin tükk aega.
257) A: Üks kiitis minu koduleheküljel olevaid partiisid.
B: Sul on fänn.
A: Aga rohkem keegi pole öelnud, et ta selle leidnud oleks.
B: Sul on üks fänn.
258) A: Millal sa mulle oma järgmise luulekogu tood?
B: Viimase luulekogu riputasin hoopis koduleheküljele.
A: Miks ma peaks selle üles leidma?
B: Selle leiab neti.ee kataloogist kirjanduse alt või minu nime otsingumootorisse lüies. Koduleheküljel on mitu alajaotust ja seal on malepartiisid ka.
A: Partiisid ma ei vaata. Males oled sa andetud, see on selge.
B: Seal on vastaste käigud ka kirjas.
A: See ei loe.
259) On algaja.
260) Ajakirja vaadates: Kas sa võtsid terve partii tagasi? Nojah, tugev teine järk.
261) Järgud on igand. Selleks ongi reiting.
262) A: Milleks seda reitingut üldse vaja on?
B: Paarimisel tuleb kasuks.
263) Ega reiting ei mängi, mees mängib.
264) Ega reiting ei tähenda. Tennises ka maailma saja kolmekümnes võidab kümnendat. Konkreetne mäng on selline.
265) Mul oli lipp rohkem, aga kaotasin ajaga. Mina ei räägi kunagi oleks-oleks.
266) Kui nõrk mängija tugevale kaotab, siis ütleb, et peaaegu oleks viigi saanud. Kui ta viigi saab, siis ütleb, et peaaegu oleks võitnud.
267) Milliseid maleraamatuid sul kodus on?
268) See on teooriapoiss. Sellistega ma kardan mängida.
269) Iseendaga mängides ei tea, kumma poolt olla.
270) Spordikoolis olen ma malekuningas.
271) Kas täna malesse tuled?
272) A: Miks sa enam maletrennis ei ole käinud?
B: Tasa! Ära räägi, et ma seal käisin.
273) Ega ma maletajaks ei taha saada.
274) Mul läks meelest ära, et “Kalev” mängib.
275) Mul on selline eelaimus, et mul on kodus midagi halvasti.
276) Siis tuleb malemäng maha jätta, kui kogu aeg halvasti läheb.
277) A: Kellel ei vea mängus, veab armastuses. On ju selline ütlus olemas.
B: See käib rohkem kaardimängu kohta.
278) A: Väike mark. Nad ütlesid, et maletajad lähevad.
B: Kas parem oleks siis, kui sind jalgpalluriks nimetataks?
A: Igatahes parem.
279) Sa oled koba!
280) Sa oled arg mees.
281) Mine kohe lippu. Tüüpiline argpükslik käitumine.
282) Käsi on nii lühike, et oleks saanud etturiga kaks sammu käia, aga käis ühe.
283) A: Sa oled nagu Lasker, kes kahis kaks vigurit.
B: Aga mind huvitab, mis edasi saab.
284) Üheta.
285) Vanglas oleks võidud selle eest ära tappa.
286) Suhkam.
287) Šuhh!
288) Mis nime all sa internetis mängid?
289) Ma kunagi õppisin avanguid, aga ma olen kõik ära unustanud. Kui male täpseteks käikudeks läheb, siis see on juba hullus.
290) Ega malemäng meelest ei lähe. Ma vahepeal aastaid ei mänginud, aga mul on avangud meeles.
291) Mängupaus annab ikka tunda.
292) Noormees ei ole vist ammu mänginud. Siis kipub ette jääma.
293) Vihmand on kogu aeg ühe tugev olnud.
294) Särgava on materialist.
295) Vihmand on hea poiss, aga tema arusaamine malest on väärastunud. Ta hakkas hilja mängima ja tema läheb ainult edasi.
296) Vihmand on trikimees.
297) See Vihmand hakkab mind juba ära tüütama. Rikub poisid ära.
298) Särgavast võib kõike uskuda.
299) Äkki käis kõva kolakas ja maleklubi värises. Vihmand oli lipu kahinud.
300) Ilupartii. Kui sageli sa oled saanud lippu kahida?
301) Sa mängisid oma elupartii. Millal sa varem oled nii kõrge järguga vastast võitnud?
302) A: Kui ma Oldet võitsin, siis ma valmistusin Kerese kogutud partiide abil.
B: Kui sa talle veel ütled ka seda!
303) Mida sa täna oled kasulikku teinud?
304) Jürgen käib viimases klassis ja tal ei ole aega iga päev trennis käia. Aga kui ta tuleb, siis ta teeb tööd, mitte ei kõnni nurgast nurka.
305) Huvitav, bridžis ta isegi mõtleb. Males ta ei mõtle.
306) Karba on üks maailma kiiremaid mängijaid.
307) A: Vahepeal ma tegelesin bioloogiaga.
B: Au ja kiitus sulle. Aga see ei anna sulle males midagi juurde.
308) A: Ma arvan, et Kanepil olid kooli lõpetamisega suuremad raskused kui sul, ta pidi kuidagi oma kolmekesed kätte saama.
B: Ma arvan ka, et ta nii andekas ei ole.
A: Andekas on ta kindlasti.
C: Ta on males andekas.
309) Mul oleks kodus tuhat korda targemat teha olnud.
310) Koju tagasi. Kodu on kallis koht.
311) Ega sa usuinimene ei ole? Kas sa oled kuulnud meie Paul Petrovitši palvet? Kui sa Keresega tegeled, siis sa peaks ju kuulnud olema. See käib nii, et meie Paul Petrovitš, kes sa oled viiekroonisel, /.../ sest sinu päralt on matt ja igavene tuli.
312) Me ei taha sinna turniirile tegevmängijaid, vaid neid, kes malet armastavad. Kui sa oled ühe raamatu koostanud, siis sa võiks seal osaleda.
313) Tagasisõidu ajal me kogu aeg mõnitasime teda, ta hakkas nutma ja tuli mulle kallale.
314) Sina meiega enam ühte lauda ei istu, me hakkame ise tüdrukutele silma viskama.
315) Kuidas sa julged tüdrukuga rääkida?
316) Lõin proual nina veriseks.
317) Varsti läheb Volpertist mööda. Volpert on veel esinumber.
318) Mina ei tea, miks male naiste hulgas nii ebapopulaarne on.
319) Neid naisi on nii vähe ja nad saavad nii palju auhindu. Andku parem mõnele noorele.
320) Naisi on võistkondadesse vaja.
321) Vanasti oli võistkondadesse naisi vaja. Ühele õpetati kolm käiku avanguteooriat selgeks, aga vastane mängis juba esimesel käigul teist moodi. Ta pöördus vastase poole, et vabandage, mina mängin Itaalia avangut, aga mis avangut teie mängite?
322) Võistlused lähenevad. Hakka valmistuma.
323) Aja ennast vormi. Või sa oled kogu aeg vormis?
324) Ta sai juba esimesel võistlusel üle 2000 reitingu. Imemees.
325) Reiting peaks lõpuks oma tasemele tagasi minema, aga kui ainult Tartus mängida, siis kulub selleks kümme aastat.
326) Anto jäi jõulupeol alkoholipudeliga vahele ja ütles: “Ma olen 16 täis.” Spordikoolis ei tohi üldse olla.
327) Kasvu järgi on ammu esimene järk.
328) Reitingut mõõdetakse kehakaaluga.
329) Lätlased kirjutasid Pässi nime kolme s-iga.
330) Ma käisin Eesti-Läti matši ajal ühe laua juures kaks korda lugemas. Oli üheksa etturit laual ja midagi ei olnud teha.

0 vastukaja: