teisipäev, märts 09, 2010

Malefolkloori

Ise ma malemängu ajal väga ei räägi, aga olen mõndagi kuulnud, mida teised klubis või trennis räägivad. Mõnda lauset korrutatakse välkpartiide ajal sada korda. Meelde on jäänud järgmisi ütlusi või laule või jutuajamisi:

1) Tuluke!
2) Šahh ja matt.
3) Matt esimest korda.
4) Mati-onu tuli.
5) Sai tihi sisse.
6) Pärnits paneb kooperatiivi.
7) ... sai silma pähe.
8) Viimase vooru võitis ...
9) Sain baranka.
10) Sai kärna.
11) Ta sõitis must lihtsalt üle.
12) Täna me sõidame sust kõik roomikutega üle.
13) Viik, tiik.
14) Male on üks lihtsamaid mänge.
15) Kõige raskem on võita võidetud seisu.
16) Põmm nagu Aafrikas, põmm.
17) Et oleks nagu Aafrikas.
18) Hobune sööb paremini kui elevant. Indias sööb elevant paremini.
19) Läbi nagu Läti raha.
20) Kurvad laulud Gruusial.
21) Kõik ei ole muld, mis hiilgab.
22) Loll, aga järjekindel.
23) Kes rebane on? Rebane peab oskama.
24) Rebane oli väga kaval loom.
25) A: Mida sa minuga teha tahad?
B: Ma tahan sinuga nalja teha!
26) Ma olen vana võitleja.
27) Las poiss ka mängib.
28) Sa oled noorem, sa pead teenima.
29) Hea mees ma ikka olen.
30) Olen kaevur Mati.
31) Tik-tak, tik-tak tiksub kell,
Jussil aega vähe.
Tik-tak, tik-tak tiksub kell,
Juss saab kohe pähe.
32) Laps, kui oled marjamaias,
tule meile lõikuskuul.
Jne.
33) Ma sõuan merel ja sõuan,
üht saart mina otsin seal.
Jne.
34) Bitte,
mu mees on kaugel Venemaal ja mul ei ole titte.
35) Naise võtsin nalja pärast,
alumise asja pärast.
36) Kas see on kellegi maleline seis?
37) Seis on mäda nagu markofka.
38) Sa oled läbi nagu kaalikas.
39) Kurat!
40) Issand, miks sa sinna läksid?!
41) Vaht! Mängida ka ei taha.
42) Üks mees puges põõsasse.
43) Ma olin palju aastaid laua all.
44) Sulle tuleb füüsiline noomitus teha.
45) Lähme nurga taha!
46) Paneme stiimuli sisse.
47) Ku-ku kuda ma kardan, ke-ke keda ma kardan?
48) Tahab midagi saada. Ei tea, mida ta tahab.
49) Ma mõtlesin, et ma sain midagi, aga sitta ma sain.
50) Mine koju tagasi.
51) Peška minoreška.
52) Kas sa blitzi tahad?
53) Kohtuvad kaks suurmeistrit - üks endine ja teine tulevane.
54) Tulevane Tartu meister, jah?
55) Sind ma kardan kõige rohkem, sa oled nagu grossmeister - suurte juuste ja prillidega.
56) Tahab matuškat teha.
57) Oleks saanud sidumise alt ära käia, aga mõistust pole.
58) Mõistus pole oma teha.
59) Hullumaja autot on vaja.
60) Olen ikka skisofreenik.
61) Ega male pole kabe. Males ei pea lööma.
62) Kui lipud välja vahetada, läheb seis igavaks, siis on ainult pusimine.
63) Miks ma peaksin vabatahtlikult lõppmängu minema?
64) Ma ei tahtnud lõppmängu minna, muidu teen mõne lolli vea ja saan pähe.
65) Mängib karu kannikat.
66) Ära mängi Hispaania avangut, sellest saavad ainult suurmeistrid aru. Mõni saab suurmeistriks ja siis hakkab mängima, mõni hakkab kõigepealt Hispaaniat mängima ja siis saab suurmeistriks.
67) Käik b4 lükkab Sitsiilia kaitse ümber.
68) Ma olen juba suurmeister, ma pole ainult vormistanud.
69) Supervälgus olen ma suurmeister, välgus meister, kiirmales meistrikandidaat ja pikas võin teiselt järgult ära saada.
70) Tee vahel tõsisemat nägu ka.
71) Paar esimest korda, kui tõusis, oli veel kuiv.
72) Malenuppe torni laduvale lapsele: Atets straiitel?
73) Tead, mis on Õunmaade perekonnaviga? Nad mõtlevad liiga kaua.
74) Kui kodus ette valmistatud osa läbi sai, jäid kõik nupud ette. Nagu Suur Tõll oleks mänginud.
75) Rääkisin mängu ära.
76) Sa mõtled ennast surnuks.
77) Iga rets mängib oma avangut.
78) Toimub patserite vägistamine.
79) Olen patser, olen väike patser.
80) Ma söön oma mütsi ära, kui see pole õige käik.
81) Keegi lubas oma mütsi ära süia.
82) Ma küsin oma kella käest.
83) Rei on helistamas.
84) Kerese pildi kohta: Kes see lollakas vanamees seal pildil on? Äkki treener. Ma võtan oma sõnad tagasi.
85) A: Miks sa talle härra ütled ja minule pan?
B: Meie oleme Nõukogude aja inimesed ja me jääme elu lõpuni pannideks.
86) Kas sa arvad, et see sitane malemäng on tähtsam kui olümpiamängud?
87) Patserit võidab igat pidi.
88) Sageli mõeldakse, et mingi ilge patser tuleb vastu ja võit tuleb iseenesest. Aga ei ole nii.
89) Vastast ei tohi alahinnata.
90) Sa pead mängima kõigi vastaste vastu ühte moodi, ükskõik kes vastu tuleb.
91) Ta ei tea psühholoogilisest mõjutamisest midagi.
92) Sa ei tunne matši psühholoogiat.
93) Kui sa kaotad, siis sa oled Aksel Rei õpilane, aga kui võidad, siis Ants Vihmandi õpilane.
94) Rei on tasemel treener.
95) Rei süsteemid on kehvad süsteemid.
96) Sa oled vist viimane inimene, kes veel Rei avangut mängib.
97) A: Ants Odessa õpilased jõuavad kaugemale kui Aksel Rei õpilased.
B: Aga vaadake, mis te selle eest maksnud olete. Meile makstakse veel peale. Te ei lähe edasi.
C: Lähevad nii nagu tahavad.
D: Miks nad siis ei taha?
B: Täpselt, miks nad ei taha.
98) Kass on pätt.
99) Nei ütles, et male on elustiil. Ei vihka meest.
100) Ma jätan malemängu maha.
101) Kus sa Saksa ajal olid?
102) Päss on nõrk, aga Pässile pandi uus veri sisse.
103) Raamatu vastu võidab kõik seisud ära.
104) Raamat on prügimäe kaup.
105) Maletajatel on tavaliselt koolis head hinded.
106) Males on kõik mängijad ühe tugevad. Tõstmises on üks tugevam.
107) Maleklubis mängimine on ajude nüristamine.
108) Sa peaksid rohkem trennis käima ja vähem klubis tolgendama.
109) See juba oli mängumehe moodi.
110) Miks minul peavad valged olema? Miks mina pean kaotama?

0 vastukaja: