laupäev, märts 27, 2010

Maski murdmine

Lennuk lendas ühest Aafrika riigist teise. Mõtlesin, et lennukit juhtida on raskem kui autot, sest lenduril pole kuskilt liiklusmärke vaadata. Cordoba asus Lõuna-Liibüas ja oli olnud kunagi Araabia kalifaadi pealinn. Selle tänavaid täitsid siiamaani tolleaegsed kividest välja raiutud skulptuurid. Tegelikult oli riigi pealinn Rooma. Vaatasin andmeid vana ENE täiendusköitest. Toomas tuli tuppa ja tahtis vaadata samast köitest märksõna "tabalukk". Ma ei tahtnud köidet ära anda ja soovitasin, et Toomas vaataks põhiköitest, mitte täiendusköitest. Toomas ütles et põhiköide on vananenud. Ühest kindlast aastast olevat tabalukud muutunud lahtimuugitavaks. Tekkis küsimus, miks ei vaata ta siis juba uuest Eesti Entsüklopeediast. Isa ütles, et oli ühe mehega telefonis rääkinud ja see mees rääkis pealiskaudset juttu. Mind oli see mees mõjutanud, seetõttu olid minu kirjutised samuti pealiskaudsed. Aga võibolla tahtis see mees kiiresti rohkem teemasid läbi võtta, et saada kokkuvõttes rohkem informatsiooni. Teatati, et mask, mida taheti kasutada tulevases teatrietenduses, on veidi katkine, seetõttu loodetakse, et kultuuriminister vahetab selle välja. Murdsin maskil katkise koha küljest, sest sain aru, et teha tuleb seda. Aga pärast murdmist hakkas mulle tunduma, et võibolla sain valesti aru. Praegu oli majanduskriis ja kultuuriministril ei pruukinud üldse maski väljavahetamiseks raha olla. Meie klass pidi esinema samuti teatrietendusega. Mulle oli selles samuti roll eraldatud, aga mina ei kavatsenud kohale minna. Klass pidi esinema välismaal erinevates kohtades miljonitele inimestele. Publikule kavatseti öelda, et meie kooli õpilaste arv on 200 000. Minu meelest siis oleks välismaa suur publik kindlasti aru saanud, et nii palju õpilasi käib meie koolis korraga. Oleks tulnud täpsustada, et nii palju õpilasi on seal õppinud läbi aegade kokku. Magasin põrandal ja ema püüdis mind äratada, et ma etendusele kohale läheksin. Aga ma ei teinud välja. Ema andis mulle kilejopi. Panin selle selga, aga püsti ikkagi ei tõusnud.

0 vastukaja: