pühapäev, märts 28, 2010

Pikksilm

Olime Hiiumaal ja kõndisime läbi mere selle juurde kuuluvale väiksemale saarele. Ema ütles, et Hiiumaal puuke ei ole, sest meri on ümber. Vaidlesin vastu, et ta on unustanud, et eelmine kord Hiiumaal käies meile räägiti, et puugid tulevad siia vees ujuvatel oksadel. Kohe nägi ema ise puuki. Taheti, et ma läheks isaga Tallinnasse kaasa. Ma ei tahtnud minna. Tõusin hommikul kodus üles ja läksin väiksesse kööki. Tahtsin istuda arvuti taha, aga ei saanud, sest väike köök oli külaliste riideid täis. See vähendas veelgi minu tahtmist Tallinnasse minna, sest minnes oleksin ma pidanud veel kauem arvutist eemal olema. Magasin hommikul oma voodis. Henn tõusis üles ja ütles, et siin toas ei saa olla, sest herilased on sisse lennanud. Nimelt oli ööseks kaks akent lahti jäetud. Tõmbasin teki üle pea, et niiviisi saab herilasega ühes ruumis ka olla. Aga herilane võis teki alla ka pääseda. Mul oli suu magusa asjaga koos ja see võis herilase kohale meelitada. Sumina järgi tundus, et võibolla üks herilane juba ongi teki all. Võtsin sahtlist vildikaid. Ühes vildikakarbis oli ainlt neli vildikat. See karp oli algkooli aegne ja ma imestasin, et ta veel alles on. Aga kõik neli vildikat tegid veel täiesti korralikku joont. Kõndisin mööda Fortuuna tänavat ja teel olid inimesed hiigelsuure koeraga. Möödusin koerast mööda muruplatsi. Kõndisin raamatukogu poolt kaubamaja poole. Üks tüdruk eespool jooksis. Hakkasin ka tegema osa samme joostes. Aga järele mõeldes ei olnud mul kuskile kiiret, vaid olin jooksma hakanud ainult tüdruku eeskujul. Kaubamajal oli läbipaistev klaassein, mis sees olevaid ostjaid suurendas. Parajasti läksid seal üks poiss ja üks tüdruk trepist alla. Üks mees ütles, et see on Kaplinski poeg. Seni polnud ma kaubamajas käies sellele mõelnud, et kõik paistab tänavale ära, aga järgmine kord oleksin juba ennast ebamugavamalt tundnud. Kõndisin Meelva õuel ja vaatasin läbi pikksilma. Pikksilm lihtsalt teravdas nägemist, nagu oleksin ette pannud õige tugevusega prillid. Läksin pikksilmaga ühte äärelinna majja ja vaatasin koosolekule kogunenud inimesi. Räägiti, et üks Prantsusmaa poliitik on lubanud, et võimule saades tapab ta 35 000 inimest. Hiljem on ta nimetanud arve 3500 ja 3000. Räägiti, et kui see poliitik valimised võidab, siis panevad teised parteid ta boikoti alla. Aga võis karta, et kui ta võidab demokraatlikud valimised, siis otsustatakse ikkagi, et seadust peab austama. Hakati sellest majast lahkuma. Kääp kutsus Karmeni oma autosse. Kõigepealt sõitis ta autoga natuke maad edasi. Otsustasin ka nende autosse minna, sest meil oli ühine tee. Järgmisse majja jõudes oli seal pidu ja söödi torti. Mõtlesin teha nalja, et jään nurga taha ja panen esialgu nurga tagant välja ainult ühe eseme. Aga siis taipasin, et sellel naljal poleks enam mõtet, sest minu saabumist ja nurga taha minekut juba nähti.

0 vastukaja: