teisipäev, detsember 01, 2020

1960. aastate olümpiamängud

Sain raadio arhiivi natuke selgemaks. Aga soovitud saadet 1960. a. Rooma olümpiamängude kohta ma sealt ikkagi ei leidnud. Oli lõike 1936. a. Berliini olümpiamängude kohta, järgmiseks tulid alles 1964. a. Innsbrucki taliolümpiamängud ja sama aasta Tokio suveolümpiamängud. Kuulasin saadet Tokio olümpiamängude avatseremoonia kohta. Selle pikkus oli 11 minutit 54 sekundit. Ma olen kunagi suure osa päevast olümpiamänge jälginud. Tokiost tegi reportaaži Toomas Uba, keda olen kuulanud ka oma eluajal. Ta nimetas, millised riigid said suurema aplausi. Olevat saanud ka Nõukogude Liit, mis oli sõjas Jaapanilt saari ära võtnud. Uba seletas tugevat aplausi Nõukogude Liidule sellega, et riik on spordis tugev. Aga selle järgi, millistele riikidele veel aplaus tugev oli, tundus mulle, et plaksutati lihtsalt Vaikse ookeani äärde jäävatele riikidele. Ülikooliloengust mäletan, et pärast Teist maailmasõda ei õpetatud Jaapani koolides vist ajalugu, aga olümpia avatseremoonial oli ajalugu sellega meelde tuletatud, et tähtsasse rolli valiti inimene, kes oli sündinud Hiroshimas samal päeval, kui osa linnast aatompommi viskamise käigus hävis. Selline võte võis tekitada võitjariikide sportlastes süütunnet. Aga ükskord, kui ma kritiseerisin aatompommi kasutamist, nimetati mind äärmuslaseks.

0 vastukaja: